1

Tjenare!

Nu är det såhär att jag håller på att bygga en snygg lösning till min bubbla gällande ljud. Precis som JimmyEriksson bygger jag in slutsteget samt högtalarna i en gammal väska. Från denna väska (Som ligger bakom baksätet) gå det en 3,5mm anslutning fram till askkoppen. I askkoppen har jag en iphone docka som ger något som heter "True-line out".

Nu till problemet. Eftersom dockan ger true lineout så stängs iphones inbyggda slutsteg av. Dvs du kan inte reglera volymen och eftersom det känns lite jobbigt att hoppa fram och tillbaka mellan baksätet och förarsätet så undrar jag om det finns något vänster att ha någon extern volymkontroll eller skall jag känna mig besegrad och koppla in 3,5mm uttaget i hörlursutgången på iPhonen så att jag kan reglera ljudet från telefonen?

Slutsteget är ett Mutant 1202 2-kanals slutsteg.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

2

http://www.kabelgiganten.se/picartiklar/8730S4418.jpg
http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=8730
en sådan här sladd med reglaget utstickande någonstans kanske?
Finns flera modeller  sök lite på google om det verkar intressant ICQ/ab

3

Är det så pass simpelt? haha okej ICQ/ae Tack!

4

Antingen nån sån där eller byta docka till en med fjärr, fast i vissa fall kan dom dockorna behöva ström ICQ/ac

här är min gammla mini setup Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

5

Funderade på en sådan men med ma-rkus tips så löste sig allt!

6

Bergau skrev:

Tjenare!

Nu är det såhär att jag håller på att bygga en snygg lösning till min bubbla gällande ljud. Precis som JimmyEriksson bygger jag in slutsteget samt högtalarna i en gammal väska. Från denna väska (Som ligger bakom baksätet) gå det en 3,5mm anslutning fram till askkoppen. I askkoppen har jag en iphone docka som ger något som heter "True-line out".

Nu till problemet. Eftersom dockan ger true lineout så stängs iphones inbyggda slutsteg av. Dvs du kan inte reglera volymen och eftersom det känns lite jobbigt att hoppa fram och tillbaka mellan baksätet och förarsätet så undrar jag om det finns något vänster att ha någon extern volymkontroll eller skall jag känna mig besegrad och koppla in 3,5mm uttaget i hörlursutgången på iPhonen så att jag kan reglera ljudet från telefonen?

Hade ju blivit snygg om du byggde om så att någon av org rattana/knopparna i instrumentbrädan blev volymkontroll.
behöver bara köpa en dubbel potentiometer och löda lite
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in … ;toc=20146
Tror den ska ha passande värden.

7 Senaste redigerad av Bergau (2012-09-26 00:23:44)

niklasg skrev:
Bergau skrev:

Tjenare!

Hade ju blivit snygg om du byggde om så att någon av org rattana/knopparna i instrumentbrädan blev volymkontroll.
behöver bara köpa en dubbel potentiometer och löda lite
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in … ;toc=20146
Tror den ska ha passande värden.

Det jag håller på med ICQ/ad

Men tack som fan. Dendär är nog lösningen på mitt problem! Det blir så mycket lättare och så mycket snyggare om det funkar dedär!

Bilder kommer att komma i min tråd "Ebba -66"