Grattis Jerry! Finfin bil!
Äntligen lyckats få fatt i ett par runda gamla kompletta blinkers som satt på äldre typ 3 och Ghian......England o Ebay e great.....
også blei det tatt et beslutning at hull i taket skal jeg ha....

også blei det et slikt for varme sommer netter...
også blei det en bestilling hit....
http://www.justkampers.com/shop/t2-west … 15050.html
og det var det jeg har kjøpt til min buss den siste mnd 
skall bli roligt att se sakerna bli monterade.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
felger og eksos er montert.
931 2012-09-25 16:24:45 Senaste redigerad av jerry (2012-09-25 16:24:58)
Det blev en bil idag med. En 69:a fastback. 
Häftigt, såg riktigt fin ut. Grattis ! 
VW 1600 typ 3 1972 cab
presentationstråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 32#p116132
projekttråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 40#p116140
933 2012-09-25 21:53:42 Senaste redigerad av Bengt H (2012-09-25 21:54:24)
En ljuddämpare till 356 industrimotor, skall använda den till "10hk till" motorn var det tänkt 
934 2012-09-27 19:04:43 Senaste redigerad av Henke (2012-09-27 20:05:36)
En del gamla bilverkstäder kan tydligen ha lite gott kvar på hyllorna
Reflektorer och glas till buss 61-67 NOS

Jävligt komplett lampsats till typ3.T.o.m Hella dammtrasa
Kan ev bli till salu.
Kronprinz 4x15 , 11/70.
skall bli roligt att se sakerna bli monterade..
og de 40s weber funker virkelig.... 
Hämtade upp denna igår, tror den kommer sitta som en fläskläpp i pickisen:

Den hade suttit ännu bättre i min buss 
Fabrikat? 12v antar jag? 58mm va?
Skitsnygg!!! 
VDO varvräknarn är mekanisk så 12V eller 6V beror på vilken lampa man använder..
S
Nu måste jag missat något. För alla gånger jag tittat på varvräknare av VDO fabrikat, så har det funnits olika modeller beroende på om det är 6 eller 12 volt. Denna har en "terminal" för 6 volts driftsspänning, men ingen anslutning på den platsen. Jag antar att det hade funnits om den hade gått på 6 volt och att själva terminalbryggan är "universal" för de båda modellerna?
Det är faktiskt en 80mm-modell och som det är tänkt kommer den sitta i ett fristående hus ovanpå instrumentbrädan. Hoppas och tror den visar rätt varv för en fyrcylindrig motor, killen jag köpte den av hade testat den i en tvåtakts-Saab och då visade den för mycket. 1,5 ggr varvtalet som han sa, men jag tycker det borde bli dubbla varvtalet, eller har jag missat hur många cylindrar en sån har?
Nu måste jag missat något. För alla gånger jag tittat på varvräknare av VDO fabrikat, så har det funnits olika modeller beroende på om det är 6 eller 12 volt. Denna har en "terminal" för 6 volts driftsspänning, men ingen anslutning på den platsen. Jag antar att det hade funnits om den hade gått på 6 volt och att själva terminalbryggan är "universal" för de båda modellerna?
Det är faktiskt en 80mm-modell och som det är tänkt kommer den sitta i ett fristående hus ovanpå instrumentbrädan. Hoppas och tror den visar rätt varv för en fyrcylindrig motor, killen jag köpte den av hade testat den i en tvåtakts-Saab och då visade den för mycket. 1,5 ggr varvtalet som han sa, men jag tycker det borde bli dubbla varvtalet, eller har jag missat hur många cylindrar en sån har?
Tvåtaktssabarna är 3 cyl o tänder på varje varv därför stämmer det nog med 1,5 ggr för mycket. VDO mätaren finns både i mekanisk o elektriskt utförande, den mekaniska brukar drivas av oljepumpen på en VW/Porsche.
941 2012-09-29 13:59:31 Senaste redigerad av kisavw (2012-09-29 18:48:15)
Skulle köpt verktygen som var utanonserade i Nostalgia men det vart i stället andra delar som säljaren hade.

Nummer 211837015B
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
kee skrev:Nu måste jag missat något. För alla gånger jag tittat på varvräknare av VDO fabrikat, så har det funnits olika modeller beroende på om det är 6 eller 12 volt. Denna har en "terminal" för 6 volts driftsspänning, men ingen anslutning på den platsen. Jag antar att det hade funnits om den hade gått på 6 volt och att själva terminalbryggan är "universal" för de båda modellerna?
Tvåtaktssabarna är 3 cyl o tänder på varje varv därför stämmer det nog med 1,5 ggr för mycket. VDO mätaren finns både i mekanisk o elektriskt utförande, den mekaniska brukar drivas av oljepumpen på en VW/Porsche.
Jag har tyvärr ingen elektronisk VDO, innan jag postade tittade jag på de två mekaniska jag har o båda har det där kortare steget mellan 0 och 10km/h så jag antog att även denna var mekanisk. Har jag fel kee?
S
Ahh då förstår jag varför vissa bara har två kontaktstift på baksidan, det är alltså de som är mekaniska? Det här är en elektrisk modell, I'm positive!
Att den hade en annan skalla mellan 0 och 1000 tänkte jag inte på först, men när man tittar en andra gång ser man ju att hela mätartavlan är lite "vriden" trots att 0 och 8000 är symmetriskt utplacerade. Det tycker jag är riktigt koolt. Att det är lite skit innanför glaset stör jag mig på, men jag tror inte det är så lätt att komma åt där.
Att tvåtaktsaabarna var trecylindriga visste jag inte, då går ju allt ihop.
Sorry för lite OT i tråden.
Ett av dagens fynd.
Av trådskaparen själv har jag idag köpt en original Bosch 003a, som efter olika sökningar på nätet ska vara densamma som en 009a eller för den delen en 001a. Lustigt att det finns så lite nämnt om dessa fördelare, men de ska ha en likadan tändkurva, är uppenbarligen vakuumlösa och ser likadana ut, så varför inte? Känns iaf skönt att inte köpa eftermarknadsgrejer just när det kommer till fördelare, vet inte varför, men så tycker jag.
Lite traderavinster.
Kanske inte riktigt till min luftkylda bil, kanske till underhållet av den luftkylda bilen eller som underhållning för den luftkylda bilens ägare 
Lite NOS delar till mina assistenter 

Jag har en assistent med två kassa lås, dom andra delarna köpte jag mest för att det kan vara bra att ha..
Köpte även en riktigt fin hastighetsmätare till en lowlight ghia.
Den var billig, och jag var enda budgivare
Kan kanske bero på att den låg som "hastighetsmätare bubbla eller buss"...
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Dagens fynd 3 nya SKF kapslade lager(6306-2RS1)för 133:- inkl frakt på tradera 
Lite sportartiklar till soltakarn

Lite traderavinster.
Kanske inte riktigt till min luftkylda bil, kanske till underhållet av den luftkylda bilen eller som underhållning för den luftkylda bilens ägare
Lite NOS delar till mina assistenterJag har en assistent med två kassa lås, dom andra delarna köpte jag mest för att det kan vara bra att ha..
Köpte även en riktigt fin hastighetsmätare till en lowlight ghia.
Den var billig, och jag var enda budgivareKan kanske bero på att den låg som "hastighetsmätare bubbla eller buss"...
Grattis till fyndet!
Har du användning av ghiamätaren själv eller? Annars vet jag nog en som har det. 
Jag har en mätare som ligger. Likadan...men min är från 1956. För gammal för Lasslo.