26 Senaste redigerad av Hans-Örjan (2011-03-21 19:31:33)

I'm on it too....

Bra tips att tvätta med diskmedel. Jag undrar nu om det kanske vore en bra metod att först gnugga - jag har ju listerna sittande på bilen/dörrarna - med T-Röd på en trasa, flödigt såklart, för att sas öppna porerna, låta det dra in (dunsta) och sedan gå på med 50/50-blandningen T-röd+glycerin? (Phu, vilken lång mening! Min sv.lärare hade svimmat  Default/lol )
Jag tänker mig att en dränkt trasa applicerar mera än en pensel...

/ Hans-Örjan

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

27

Jag tvättade mina lister med diskmedel efter fullgjord behandling, hade ju inte gjort det innan... Kan säga att mycket av glansen försvann men å andra sidan så var det en markant skillnad mot hur de var innan... bäst resultat blev det på insidans gummiläpp som ju var i bäst skick från början... Jag tror jag både ska rengöra men även drista mig till att ta lite smärgelduk och fixa till lite ojämnheter... Sen köra mera t-röd i början som föreslagits...

För er som inte vill jaga glycerin så bör en flaska alcogel (hand-decinfektion) nog fungera ungefär lika bra (och färdigblandat! ) då det består av glycerin och etanol plus lite annat, blandningsförhållandet framgår dock ej på den flaska jag har.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

28

Nån som har erfarenhet hur länge de håller sig fräscha, kör man däcksfinish på sprayburk så blir  däcken ganska snabbt grå och tråkiga igen