1 Senaste redigerad av Sphinx (2012-09-30 17:31:40)

Ett nytt objekt har yttrat sig i horisonten och då får denna flytta.

Om du vil gå mot strömmen och alla jävlar som kör låga bilar som knappt kan köra över ett fartgupp, då är denna bil nåt för dig, fartguppen märks knappt och slipp alla skrapande ljud och problem.

Bajan är från 1970 och har ett baja-kit monterat, den är höjd både fram och bak, har skivbromsar fram, sportratt och givetvis platt framruta ICQ/ab

Jag har bytt huvudbromscylinder, bromsrör, bromsslangar, bromscylindrar bak, bromsbackar och smörjt upp oken fram.

Inredningen är minst sagt custom med beige skinn-imitation och mittkonsoll.

Det som är kvar för besiktning är att byta handbromsvajrar och byta plåt på vänster golvhalva, alla delarna finns och medföljer, även komplett golvhalva ifall man vill byta hela.

Motorn är en H 1500-motor med portade toppar, HD-pump med utgång och extern kylare, vevhusventilation, 009-fördelare, bänkade denna på mantorp 2008 och fick 53hk på hjulen, nu sitter det ett kromat baja-ormbo från Empi monterat, släpper motvilligt denna motorn då den går helt klockrent och problemfritt.

http://oi48.tinypic.com/oh3ef.jpg

Sedan bilden togs är alltså ormboet utbytt.

Prisalternativ:

9000:- med ett nytt Tudor 75 Ah batteri (kostade 1400:-)

Även bud mottages så jag är inte omöjlig, detta via PM eller 0768-810 259

Bugpeople

2

6500:- med fullt fungerande 1300cc.
Behöver platsen den står på.

Bugpeople

3

grymt bra pris,, hade de vart närmre så hade jag nog funderat på den fast jag inte är ute eft nån baja.
du får nog snart iväg den.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

4 Senaste redigerad av retrosmed (2012-09-25 23:58:12)

den vil jeg gerne købe komplet med motor og ljud
jeg kan hente den 6/10 da skal jeg til jpm dynaday i helsingborg
sms dine konto info på tlf 0045 20741811 så flytter jeg 9000 svkr så du vet jeg kommer og henter
(konto nr/iban nr/swift nr/navn/bank)+ adrasse til afhentning

hilsen retro

5

Retrosmed, du har PM

Bugpeople

6

du har sms
retro

7

Bilen finns kvar

Bugpeople

8