1

Vi har haft en mus som boat runt i TV soffan, den har nog pissat en del för det luktar inget vidare och det går inte att tvätta dynorna, är det någon som vet om det finns något man kan spruta på så att det blir neutraliserat så man blir av med lukten?

2

Inte för att jag har någon erfarenhet av mus-urin, men efter lite sökningar på google så hittade jag tips om vatten, vinäger och bakpulver i salig blandning! Tydligen ska bakpulver (likaså ättika) fungera som en bra "odör-dödare" ICQ/ab

Kan inte mycket...

3

Pröva djuraffären, där finns en spray som heter "PissOff" Tar bort all lukt, även katturin:)

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

4

Vattendammsugare fixar biffen  ICQ/ab

5

Hyr en ozon maskin, det funkar finfint. Används för att ta bort mögel/lik/rök lukt mm.
Typ en hundring om dan å kör i tre dar...

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

6

Hyr en bra ozonmaskin dock, fick låna en liten som jag testat men den kändes vara verkningslös annat än momentant...

Har ni en tam mus eller märkte ni inte att ni hade en mus i huset? Jamenar TV soffan sitter man ju rätt ofta i flera timmar om dygnet...

Förresten, jag har hört att ozon snabbar på nedbrytningen, inte bara av lukt utan även tex plast och textil så jag skulle nog fundera 2ggr att köra i en VW. I en bruksbil som har en livslängd på 15 år är det nog bara att ozona på!

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

7

johan_l skrev:

Har ni en tam mus eller märkte ni inte att ni hade en mus i huset? Jamenar TV soffan sitter man ju rätt ofta i flera timmar om dygnet...

Nej inga tama möss här inte, troligtvis kom den in förra helgen när vi hade kalas o dörren stog öppen ett par timmar för att få in frisk luft..... hittade musskit o lite gnag i en bokföringspärm i mitten på veckan utan att fatta var musen tagit vägen, igår hittade frun den död mellan 2 dynor i soffan Default/lol .....vi har mycke o pilla med på veckorna så därför sliter vi inte på soffan så hårt ICQ/ag

Tack för alla förslag, frun nappade dock inte på något av dom tyvär ICQ/ad  hon sprajade på en textiltvätt som skulle damsugas av efter en timme, verkar funkat hittills, får se efter några dagar.

8

Skicka mig din address i ett pm så ska jag skicka dig dundergrejor. spreja på vänta ett dygn borta.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose