1

Får inte loss skiten, har försökt lyfta den med en liten vässad träpinne som det står i manualen, men icke ICQ/am
Någon som har något bra tips på hur jag får upp den? Motorn sitter redan i bilen och jag har inte lust att ta ur och klyva.
Står ett halvt varv fel..
Tack på förhand.

2

Har du tagit bort bakeliten under bränslepumpen?

3

Nej det har jag icke, måste den bort först?

4

ICQ/ad  Känner mig som en idiot, stressad så missar man en viktig detalj hahaha. Tack Busaberg ICQ/ae

5

När den står rätt så skall den stå i TDC på remskivan och rotorn peka bort mot 1:ans cylinder va det va?
Första gången jag gör detta och vill inte sabba min nyinköpta motor.

6

Ja, fast du måste kolla så att ettans ventiler är stängda oxå.
Vartannat varv när du har tdc och rotorn på ettan så är ventilerna stängda på ettans cylinder, och varannan gång på trean.

Det är ett vanligt fel att ställa tdc och och stoppa i fördelaren, allt ser rätt ut, men bilen går inte ICQ/ab
Då kan man lyfta fördelaren och vrida motorn ett varv, och stoppa ner fördelaren igen. Vipps, så går allt mycket bättre ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

Justerar ventilerna i samma veva nu och allt står som du säger, då bör jag vara good to go mao.
Tack, better safe than sorry  ICQ/ag