Har hittat en bay 76a som ser ganska trevlig ut, problemet är att damen som äger den har skickat in plåtarna till norge och skrotat bussen.
Är det bara att glömma den eller finns det något sätt att ordna det på.
Är nog lättast att hitta en identitet i sverige och göra en "fuling" är inte så krångligt att flytta över en identitet......
Har hittat en bay 76a som ser ganska trevlig ut, problemet är att damen som äger den har skickat in plåtarna till norge och skrotat bussen.
Är det bara att glömma den eller finns det något sätt att ordna det på.
Står bussen i Sverige.? Då er den inte skrotad. At plåtarna er skickat inn gjör inget.
Har damen noen papirer på bussen?
I Norge fungerar det så att om inte bilen är besiktigad så skall plåtarna skickas in till Statens Vegvesen och Statens Vegvesen åker runt och klipper plåtar av bilar som inte är besiktigade. Så får du skyltarna tillbaka när bilen är besiktigad igen... fantastiskt system...
Så den finns nog kvar i det Norska systemet men det kostar ju några kronor att importera en bil till Sverige så om det är värt det ekonomiskt när det gäller en late bay vete faan... eller?
annars har jag papper och plåtar och chassinr från en -71
Jag har inte pratat med henne själv men jag antar att hon har papper kvar. Den står i Sverige nu och gömmer sig bakom en lada.
Nä ja vet inte heller om det är värt det, vill ju hellre ha en early men jag lyckas ju bara hitta nyare. Vad pratar vi för pengar att importera då? nån som har koll.
Om hon har papper kvar på den, så borde den ju kanske finnas kvar i svenskt register.
Be att få regnr och gå in på transportstyrelsens hemsida. Där kan du knappa in regnr, så kommer det fram uppgifter om bilen.
E de bussen som står i hajstorp?
I så fall finns det inte ett papper kvar!
Har talat med tanten flera gånger men hon e väldigt gammal och har dålig koll på tillvaron:)
Mvh emil
Ja det är ju den
Synd, då kan man ju glömma den oxå. Trodde faktiskt hon hade lite koll, lät så på han som pratat med henne åt mig.