51

Klädseln ser ju ut att vara ett nummer för stor. Byttes all stoppningen också?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

52

Exakt, det är det jag tänker rekl. Sittklädseln är ok men alla ryggstöd är det lite vajsing med.
Sofforna bak är lite små på ena hållet och stora på andra.
Ja, hazze har pregat in ny stoppning också.

Ät gul snö, det kan vara öl.

53

Ny stoppning = helt ny från TMI
eller
Ny stoppning = fyllt upp med vadd där det var nersuttet?

54

Helt ny från hazzes verkstad

55

Ja, just det. Då lär de hävda det som en nackdel. Har han dokumenterat hur hans stoppning ser ut?
TMI-stoppningen är gjord så att den går runt kanten på fjäderpaketena, de fyller alltså upp hörnen bättre än vad som dina säten ser ut att göra.
Sen en annan nackdel för dej är att det är ju åratal sen du köpte klädseln, eller hur?

56

Att klädseln inte fylls ut är en sak men att den är för liten från ryggstödets nederkant upp till bakkant kan inte förklaras med fel val av stoppning, eller hur?

57

Nej, men de lär trycka på det.

58

Jobbar du på tmi?

59

Har jobbat för en återförsäljare. Men det vet du. Det är väl bättre att veta vad som händer så att du kan förbereda dej på det, eller?

Men du får säkert igenom dina klagomål, de skickar en helt ny inredning till dej som plåster på såren. NOT.

60 Senaste redigerad av Hazze (2011-03-17 12:07:21)

Nu blir jag tvungen att lägga mig i diskusionen lite. Jag vet hur tmi stoppningen är tillverkad och den stoppningen som jag tillverkat är gjort efter tmis stoppning som förlaga. så stoppningen är det inte något fel på. Sen att klädslen är för kort och inte följer stommens form det är tmis fel...

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

61 Senaste redigerad av lowang (2011-03-17 16:45:34)

Antagligen händer ingenting men säger man inget händer definitivt ingenting.
Lät ett tag som det inte var lönt ens, enligt dig Tomas
De har tabbat sig ett par ggr innan och det har löst sig då.
De skickade t.ex. fel överdrag en gång och skickade ett nytt utan att jag behövde skicka tillbaka det andra...

62

Jodå, man kan gott prova, men jag vet ju hur jargongen gick...

63

Jag hade tänkt investera i en TMI-klädsel till nästa lön, men nu blev man ju lite fundersam. Lär ju handla iaf, hade tänkt köpa ny stoppning av TMI också.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

64

Fram passar de ju bra så då behöver du inte oroa dig, för det måste va till pickisen eller?

65

Sådär fick det gärna se ut där man sitter och rattar! Riktigt snyggt!

66 Senaste redigerad av larsson (2011-03-20 07:25:22)

jag har monterat 3 inredningar från tmi och väntar just nu på min 4e och jag har aldrig kännt att det vart något problem.
har ibland lagt ett lager vadd/vitt mjukt fluff som finns på tygaffären mellan stoppning och säten för att få det riktigt bra.

jag personligen tycker det ser taskigt monterat ut. har du gjort själv eller fått det gjort av någon?

antingen dåliga fjäderpaket/nersuttna eller klent med stoppning för det ser ju inte sträck ut någonstans
(tänkte på framsätenas ryggstöd).

det är inte så att du har en baymellansoffa i eftersom det inte passar alls där?

25hp kanske ser skillnad om du lägger in en bild på hela soffan

absolut inte menat som kritik på något sätt bara ville komma med tips, för det kostar ju en del med dessa delar och då vill man ju att det ska se bra ut ICQ/ab

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

67

Jag har oxå bara bra erfarenheter av TMI, men jag kanske alltid fått fredags-exemplar!!

68

Jo, både bakre och mellansoffan är tidig bay.
Tycker ändå att det är lite skumt att sittdelarna, som borde bli mest slitna i fjäderpaketen passar men inte ryggstöden.

69

har du beställt för bay då?

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

70

Hazze har klätt om en baysoffa med splitklädsel TMI till 25hpman , egen stoppning, då blev det bra.

71

Det blev jättebra, soffan var från en -68:a om det har betydelse...

72

Den borde ju vara värd en ny lastrumsmatta också, när all annan inredning är ny nu. Den ser lite "schavig" ut...den kommer ju ifrån mej, så slipper du säga det.  ICQ/ad

73

Den blir superfin med lite vård det är jag övertygad om, så får du leta vidare efter en annan till ditt skåp ICQ/ad

74 Senaste redigerad av 25hpman (2011-03-21 08:58:37)

Aj fasen, du fatta vart hän jag ville...  ICQ/ae

Förresten har du den där pappbiten som ska sitta under baksätet o på mellansoffans gavel?

75 Senaste redigerad av lowang (2011-03-21 09:33:40)

Nej, funderar på att strunta i den och handtagen på sidopanelerna, den är ju inte direkt strikt original i övrigt, får se om man lyckas få tag i nåt men verkar svårt.
Får åka och besiktiga snart så man får ut o köra.
Så får jag jaga delar sen ICQ/ab