1

Då jag tänkte bygga sänkspindlar till min -71 bay ,har jag skaffat en uppsättning spindlar till.Men hur gör jag? Tips,bilder,Länkar till andra sidor.

2

Har du skaffat extra trumbromsspindlar eller skivbromsspindlar?

Jag har inte hittat nån sida på nätet om hur man bygger droppade bayspindlar.

Jag byggde egna, men gjorde det i sista sekund innan Bugrun, så jag var tyvärr för stressad till att ta bilder.

Jag förstorade upp några bilder på spindlar som jag hittade på nätet och skrev ut dom. Lättast är det ju att skriva ut i naturlig storlek. Då går det ju att jämföra dom som man har liggandes med bilden, och då kan du mäta med ett skjutmått och få fram lite data.

3

På meanbugs gamla hemsida hade martin med den sänkta sena bayen lagt ut bilder men
jag har inte sett några här.

4

Demian skrev:

Har du skaffat extra trumbromsspindlar eller skivbromsspindlar?

Jag har inte hittat nån sida på nätet om hur man bygger droppade bayspindlar.

Jag byggde egna, men gjorde det i sista sekund innan Bugrun, så jag var tyvärr för stressad till att ta bilder.

Jag förstorade upp några bilder på spindlar som jag hittade på nätet och skrev ut dom. Lättast är det ju att skriva ut i naturlig storlek. Då går det ju att jämföra dom som man har liggandes med bilden, och då kan du mäta med ett skjutmått och få fram lite data.

Jag trodde tyckte jag läste att du hade splitframvagn med flippade spindlar på din bay. Det är inte så att du har ett par sänkspindlar som skulle passa min 69:a till salu, eller kanske har lust att tillverka ett par till? Man måste ju fråga för att veta... ICQ/ad

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

5

Jag såg att Martin hade bilder på MBs sida,men hann inte med att läsa tråden innan den försvann.
Martin vet jag inte var han skriver heller,eller hur man får tag på nu.
Jag har lämnat in mina (skiv)bromsspindlar till en mekanisk verkstad för fräsning,och hoppas att dom förstog vad jag menade,hur dom skulle fräsas,då dom tyckte det var idioti att sänka en buss.

6

Hej.
Har spindlar från wagenswest på min -70, sänker 2,5 tum. Bilder på hur dom ser ut finns här:
http://www.wagenswest.com/partstore/ind … ndles.html

Bilder på bussen med sänksatser och sänkspindlar( och hästskor bak...) hittas här:
http://olofssondaniel.blogspot.com/

Sidan är inte uppdaterad på länge då jag hade denna parallellt med projektsidan på MB.

Lycka till

//Daniel

7

Martin har en monstertråd om sin bay på www.vwnorge.no

8

Det är grymt viktigt att dom blir riktigt svetsade,Demian svetsade med pinnsvets,det gäller att
smältan går in i materialet.Skulle svetsen spricka i 100 knutar lär det inte bli roligt.