1

Jag måste bestämma mig hur jag ska klä sätena till 64 bussen och undrar:

Jag har helt nakna, sandblästrade och grundade/målade strukturer.
Vad är bäst att ha under klädseln? Original är det horsehair/kokosfiber
som ger rätt känsla, elasticitet, andning och lukt. Har någon köpt det
och i så fall vad är omdömet med facit i handen.

Var köper man det och framför allt, vad kostar det.

http://www.google.com/imgres?q=coconut+ … 1,s:0,i:78

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Jag tror att WW i staterna säljer sånt. Wolfsburg West that is.

Annars har jag stoppning, rygg o sits, nytt i skumgummi från TMI. Vet att just det paret kostade 675:- för 5 år sen.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Jo, WW och även i Tyskland finns en del.

Planerar köra OG dvs enligt tapetserarkonstens alla regler, juteväv mot gallret, kokosfiber, jute igen och gråvadd överst.
Sedan sitsgarnityr av sky.

Kokosfiber (celocrin) eller krollsplint kan man köpa för ca 100 kr/kg härhemma.  Tagel är inte att tänka på pga priset.

Kokosfiber i lösvikt man köper härhemma måste man dosera och forma själv, så som tapetserare gör.
I Tyskland finns "kokosfaser polster" som kommer i färdiga "lager" som man bara klipper av i lagom bitar som tyg.
Har inte hittat det hemma bara. Om någon känner till bättre alternativ vore det toppen.

Gummikokosplatten werden aus 100 % Kokosfasern und 100 % Naturlatex hergestellt. Sie werden vorwiegend als Formteile für Sitz- und Rückenlehnpolsterungen verwendet. Sie sind Dauerelastisch und daher sehr haltbar und für hochwertige Polsterungen geeignet.
http://www.polstereibedarf-online.de/po … 2cm/a-235/

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│