DieselGudrun: Karossen ska röras så lite som möjligt. Den riktning av plåten som ska göras är för att rutor ska passa och att dörrar och luckor ska fungera. Resten får vara som det är
Ska dock svetsa igen yxhuggen, känns inte som man vill att det ska droppa när man kör.
Cheezez: Är inte så mycket för stripkörning, skulle isåfall vara att bygga en bil som det gick att åka bana med
Men helkul idé! Är mer intresserad av att bygga en bil att åka till Hessisch med och som går att använda som bruksbil 
----------------
Hur ska jag hinna till Hessisch? Som de flesta vid det här laget vet är inte min egen verkstad färdig och lär inte vara användbar i vinter för karosserireparationer. Det gör mig lite halvt handikappad. Men jag var förbi i garaget där jag hyr ikväll och vi diskuterade lite planer för hösten. Garageägaren bygger en replika av DRM Zakspeed Turbo Capri och är nu i full färd med att slipa plast/glasfiber i mängder. Det genererar otroliga mängder otrevligt vitt damm. Han vill ha den plats jag står på nu vid porten så att det går att öppna och rulla ut bilen för slipning. Och jag håller ju på med rostjobb på typ 3:an som dammar som helst inte ska stå djupt in i verkstan där det finns plats. Hur som helst betyder det att jag
Äh orkar inte förklara
Men, det betyder iallafall att typ 3:an får vänta ett tag av praktiska skäl pga omstrukturering i garaget. Vad är bättre då än att jobba på en lös bottenplatta som inte tar så mycket plats?
Vart har jag en sådan? Såklart den som det råkar sitta en splitkaross på...
Haha, jag får aldrig något helt färdigt känns det som, vilket även kritiker på fejsbook hävdar. Men har iallafall en besiktad -58 och en -75 som är mer eller mindre turn key
Kommer bli fasen så mycket bättre när jag har ett eget mekgarage med tre bilplatser
Får fixa allt som är halvfärdigt då, går ju snabbt när halva är gjort.
Pickis -68 är ju mycket gjort på, och allt som är kvar har jag skaffat det mesta i plåtväg till. Saknas väl grovt tre fina lämmar, flakplåt och skärmkant vänster bak. Notchen är snart klar i höger tröskel och hjulhus, vänster är kvar. Annars är allt lagat på den. Splitpanelen har jag aldrig börjat på, men något år till av vila gör att jag hinner samla på mig mer grejer. 20 år fyller jag i höst och har en massa år på mig att bygga det jag vill. Egentligen är det inte jätteviktigt för mig att bli klar på en gång, så länge jag har kul är jag nöjd. Det får ta sin tid för så småningom blir man ju färdig. 
Nä, nu blev det för mycket snack här. Kör en vecka till på notchen innan garageägaren ville möblera om. See you!