det gör dom..... typ4 toppar alltså
Kanske vill sälja dom då, om dom nu skulle passa som jag ska ha. 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Faaastback 69
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
det gör dom..... typ4 toppar alltså
Kanske vill sälja dom då, om dom nu skulle passa som jag ska ha. 
Vet faktiskt inte vad det blir för ic, tror att citroen kylaren blir lite för liten kanske? tanken var att köra med kylare till ic`n. Micke sprutet mitt är istort sett komplett med alla givare, kabelhärva osv och har suttit på en typ4 förut.
Ända givaren som inte följde med var triggergivaren till själva tändningen då den strulade för förra ägaren.
Jag snackade med den förra ägaren om detta
Vi brukar använda en givare som heter honeywell 1GT101DC
som kostar 302kr på elfa
Det som är mycket noga är hur trigger tänderna är utformade
en länk på tandutformningen bör vara för att det skall funka https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse … rieGT1.pdf
/// Micke
Tack för tipset micke
Ja du jb grejorna kan bli till salu. insug och plenum med siliconslang,spridare (s4) av dom "mekaniska grejorna kommer jag bara att använda fuelrails,spjällhus,btr
Här finns det massor med prylar för den som snickrar ihop eget sprut/tändning:
http://www.trigger-wheels.com/store/index.html
Brittisk firma, dvs. inom EU.
Gårdagskvällen tillbringades tillsammans med räserbil och ett knippe kapskivor.
Nu är bakdelen (från orginalbalkfästet och bakåt) befriat från sin inre plåt, såkallat singelskinned. Detta behövdes för att få plats med turbon och div andra grejor.
Nu ska jag bara lyckas jiddra upp turbon där den ska sitta (tung jävla knul) och bygga klart avgassystemet.
Några bilder från gårdagen.
blev en hög med plåt över
Börjat kolla hur nya insugen ska se ut, blir nog nåt åt det här hållet fast med plenum så klart
.
Turbon hamnar ju längst bak i höger hörn, intercooler och spjällhus bakom motorn, torrsumpstanken i vänster hörn
Ser bra ut, kommer att bli kanon.
fuck hade gärna haft luck ramen och luckan...
du har ingen över som e hel.. behöver båda.. 
Faktiskt har jag både luck ram och lucka, en hel tom varrekaross finnes 
tja jag har en variant redan... men den tänker jag inte hugga upp. jag behöver en sarg och en lucka som skall komma i "bagagerumsgolvet" över motorn i min buss.. så man slipper stå i bedjande ställning vid ev service jobb.
. utan kan attakera från ovan sas..
så om du eller någon annan vill o kan kötta ur en ram.+ lucka. eller kanske om man samlar ihop bitarna från ditt köttande så jag kan pussla ihop en ram av det..
huvudsaken e hörnorna och luckan.. sidorna kan jag lättare bocka till.. så vill du göra att "litet" paket och skicka till blekinge?? pleeeese

Har inget internet i nya bostaden ännu så det blir snålt om uppdateringar, sen ska det väl finnas nåt att skriva om oxå
. Har hunnit med två kvällar i garaget sen jul och bla demonterat bakskärmarna för att komma åt och modda innerskärmarna, gjort "mellanplåten" bak demonterbar och fixat det sista av avgassystemet mot turbon.
Ska till "lagret" i helgen och leta fram bromsar mm för att kunna montera hjulen och bygga hjulhusen bak efter dom. Har tagit lite bilder men har ingen kabel till telefonen här, får bli en annan dag.
Äntligen lyckats få in lite bilder på en dator. Bakskärmar avplockade
. Bakplåten är numera avtagbar
Här nånstans ska turbon sitta
Byggt avgas
och provmonterat turbon
.
Kapat bort yttre delen av hjulhusen
för att få plats med
.
Även påbörjat bakvagnsupphängningen och sprängring 
Du har som inte varit förbi h2m och hämtat mina grejer än ? :=)
Nobbe jag var faktiskt förbi och hämtade dom igår, får se om jag hinner skicka dom idag.
Har mest städat i garaget på sistonde men igår fick man ett ryck och bytte spindlar fram på räsern, så att det blir skivbromsar igen. Sen åkte fälgarna på så att jag kan flytta bilen till tvättplatsen för en grövre sanering i motorutrymmet mm.
Jäklar vad bra jp fälgarna satt i hjulhusen fram, nästan som om framvagnen är avsmalnad 
bilder... BILDER Marcus 
Och vad händer här då? Inte mycket, har fått mina plåtar till plenumbygget (mega oversize) så det har påbörjats 
En kamrat har varit förbi och kollat på insugen för att fräsa upp för spridarna, så det är på gång.
Har ställt ner bilen på hjul och rullat ut den ur garaget då bussen kräver lite kärlek innan säsongen börjar (vilket den redan gjort och bussen är inte körklar)
Kul att se stuket med fälgarna på ,blir kalas det där 
Hela projektet är numer till salu. Pris 60000 och då medföljer en tom varrekaross med bättre frontplåt. Kommer att lägga upp en annons senare då jag har tillgång till dator.
Säljes pga akut lesshet. Körbar vw kan tas som delbetalning. Även golf1 cab
Behåller projektet och lägger på ett kol nu i vinter för att kunna köra till sommaren.
Köpt en pendelaxelbakvagn som är på väg hem. Sen ska den irs konverteras men vitsen är ju att man får "gafflarna" att hänga upp lådan i.
ev lite inredningsdelar på gång oxå 
Spännande och kul att du ska bygga racerbil igen 
jag har en lös bakvagn till irs
om du vill ha det istället.. ?
irs har jag ju redan men den har ju inga gafflar till lådan. Betydligt enklare att bygga stadig bakvagn när dom finnes
?? vaddå inga gafflar.. ?? tror min har det.. men ska inte svära på det..
blev nyfiken.. får kolla på det..
dom typ3 or jag haft med irs har inte haft några gafflar utan det är den bakre motorbalken som håller uppe hela paketet
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Faaastback 69
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.