1

Hej på er!
första inlägget ICQ/ab
har införskaffat en -66 som är taksänkt och sänkt någon gång på -90 talet, den har varit avställd sen -99, troligtvis var den någonform av race bubbla, då den är inreggad med utbytt motor och taksänkning på besiktningspappren...

har alltid gillat volksrods så planen är att göra om den till något sånt, tids nog:)
letar lite information om sänkning men inte hittat det jag letar efter....
tanken till och börja med är att sänka den i fram, men förra ägaren som inte visste så mycket om den sa att den var sänkt i fram, (det sitter skivor på den) men hur ser jag om det är sänkningspindlar som sitter där?
jag tror inte de kapat framvagnen... Default/hmm dock finns ser det ut som en såndär sänkning man svettsar på framvagnen, (vet inte vad de kallas...) på den övre av framvagns järnen, kan de sänkt med bara en sådan?

hoppas på svar
mvh nikke

2

Om man har en sänkningssats så blir fjädringen hårdare så visst går det.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

ahh tyder väl mer på att det varit någon form av race bubbla, den är ganska styv av sig.

men om det är sänkspindlar på den borde det synas på spindlaran?

4 Senaste redigerad av nikke76 (2012-09-14 20:17:16)

ingen här innne som har information om den förresten? köptes i värmland...

http://forumbilder.se/images/574201291439Pfdf6.jpg

5

Det tyder inte på någonting om du frågar mig.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Den där ringde jag med på, var det i Filipstad eller grums? Är nog en vanlig oldschool custombubbla.
Men det ser ut att vara 4bultade fälgar, spacers eller irs + skivorna fram gör att du får nog forska lite ICQ/ab  Kanske varit en street trots allt?
Ang sänkning är jag inte så rutinerad men oftast sätter man väl sänkning på båda rören fram?

7 Senaste redigerad av Johan W (2012-09-15 10:02:16)

Ja annars blir det en felaktig belastning, det är inget man rekomenderar idag. Det finns många konstiga sätt som man inte gör idag och det händer att dom rasar så gör rätt om det inte ser ut som det ska. Och kolla så den är svetsad runtom.

Angående droppspindlar så sitter axeltappen ca i mitten på spindeln orginal och uppflyttad 2" på droppad.

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8

Det är nog bara en nyare låda med korta axlar och skivbromsspindlar, de passar ju rakt av på en -66.

Ali G

9

ICQ/ab hur framvagnen är konstruerad, den verkar varit kapad någongång i tiden eller vad tror ni?

http://forumbilder.se/images/055201235134P4f01.jpg

sen spindel frågan, verkar vara standard och inte droppade eller vad tror ni?

http://forumbilder.se/images/e05201235438P428c.jpg

det är 4-bult runt om men det är trummor bak, IRS bakvagn vet jag inte... (vet inte vad det är, har sett det nämnas några ggr på forumet, berätta gärna eller länka till en ställe där jag kan läsa på lite:)
i motorutrymmet så har de sågat upp och flyttat torpedväggen, så att något större fått plats där en gång i  tiden, den bakre delen av motorutrymmet är omgjort av 4kantsjärn som håller bakre delen av bakskärmarna på plats...

Den där ringde jag med på, var det i Filipstad eller grums?

stämmer norr om Filipstad... ICQ/ab  men det finns att göra på den, letade efter något taksänkt och hittade denna så då slog jag till, får se om det blir som man tänkt sig framöver, men av erfarehet så tar allt längre tid än planerat