Vilken årsmodell har en buss med detta nummer 188 882 tror jag det står...

1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Vilken årsmodell?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vilken årsmodell har en buss med detta nummer 188 882 tror jag det står...

tillverkad juni 56, en tidig Hannover buss
Coolt, jag anade det, men den är köpt som en 58:a, det är den röda panelen http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9053
snyggt med swr lacken, se till och behåll den.
swr lack? wft is that?
Så här står det på type2.com
1956 Chassis Number 20-160-706 -
Engine Number
1300 cc, 36 HP @
Fuel System: Solex PCI carburetor
Imported to U.S.: 7,375
Total Produced:
1) Semaphore turn signals eliminated; 'Bullet' front turn signals
introduced
2) (April 19th) Chassis 20-178-004 was last Type 2 built in Wolfsburg,
new factory in Hannover begins production
Betyder det att det ska vara blinkers eller pilar på min? Det finns hål för pilar men på ena sidan sitter ett skydd och en liten blinkers där....

Sealing Wax Red
Tack o bock!
Hur fyller man i alla rosthål utan att sabba SWR lacken då? 
Mycket mattmedel i lacken och en liten färgspruta (liten sprutbild) flera tunna lager.. 
Hahaha ja kanonbra tips
men jag menade de riktiga hålen, rosthålen nedtill som måste svetsas och bytas stort sätt all plåt runtom och fronten som är mycket bucklig och med urtagna hål för nya blinkers... Vore ju som en dröm om man kunde lacka igen rosthålen 
med tjock färg så... kanske... någon isbytarfärg eller annan fiberförstärkt..
det löser sig alltid bara man får tummarna ur.. och börjar.. vilket jag själv borde
sen kan jag tycka det e okey med lite patina..
huvudsaken e att strukturen e bra och bromsarna.. sen går resten att förbättra/förändra efterhand, om man så vill 
Jo jag skulle vilja behålla det råa stuket, skaffa modernare framvagn, bromsar mm och minska markfrigången liiite.... Och tummen ÄR ur kan jag lova, har tre st igång samtidigt i olika stadier av körbarhet 
Bla
bla
blaBetyder det att det ska vara blinkers eller pilar på min? Det finns hål för pilar men på ena sidan sitter ett skydd och en liten blinkers där....
Endast bilar sålda till USA har "blinkers", små tuttar fram. Alla andra hade pilar.
Därmed ska din ha pilar.
Är din en 56a ska du ha bromsljus i motorluckan, plus de höga mindre bakljusen och ribbade stötisar.
Google is your friend. 
Lycka till med bussen.
Ok, nice 50 split!
Problemet här är nog att någon försökt bygga om den till en nyare look så det finna inte spår av bromsljus i motorluckan då de satt dit sista splitbakjusena och stora blinkers fram.
Men om det är VIN numret som avgör så är det en 56:a.... Och då ska den banne mig få tebax bromsljus i motorlucka, höga mindre baklysen, pilar och ribbade stötisar...!!!
Tro mig jag har googlat som bara denn utan att hitta... 
Är det bara årsmodell -56 som har bromljus i luckan?
Är det samma som BD?
Om du menar lilla motorluckan, så är det 1953 - 1957, på pickis. 1956 - 1957, på buss.
Ska vi vara petiga så var den sista bussen med centralt placerat bromsljus chassienummer 351735 maj-58
Men som med allt annat i VW-Världen så kan det säkert finnas andra uppgifter... 
Tack för infon.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Vilken årsmodell?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.