Vad är det för nummer på lådan? dvs vilken månad är den tillverkad?
3 2012-09-07 15:10:30 Senaste redigerad av Finnfisher (2012-09-07 17:46:06)
Hej Bengt. Det enda nummer jag hittade var 21.02-4, under var en cirkel med vw märke och under det stod 25. Jag kunde inte hitta det andra numret och du kanske kan berätta var leta. Det kan hända partiet med numret är bortärgat.
Om någon har lite BD eller Porsche 356 prylar kan även små byten vara aktuella.
Det sitter uppe på en horisontell plan yta strax vid startmotorn.
Har en rattstång med snäcka till BD om det är av intresse?
5 2012-09-07 19:57:39 Senaste redigerad av Finnfisher (2012-09-07 20:00:35)
Ok. Det området var täckt av bottenmassa och såg friskt ut runtomkring. Jag kan inte komma åt lådan innan måndag alt söndag kväll, för de har placerat ett tivoli RUNT containern där grejorna ligger. Jag har ju ett chassi till från en -51. Den lådan går runt, men är ärgad runt omkring. På den sitter en hyfsad framvagn med en snäcka i perfekt skick, för den är helt inpackad i tjära och olja.
Rattstången med snäcka låter fint 
Av någon anledning fungerar inte min PM, men du kan ringa om det är något du undrar.
0705140264
Sådärja...tivoli väck o jag kunde läsa av numren på växellådan och det var: 0449596
Snäckan till BD: är viktigt med rätt typ. Det är den äldre typen det gäller. Det är ganska liten chans att det är den rätta men man kan ju hoppas.
Ok lådan är tillverkad mitten av sep -52 (60 år i dagarna
...) Vilket skick är den i ? är det mycke ärjat? andra synliga skador?
Styrsnäckan är från en -53:a, lite ärjad o rostig men funkar.
8 2012-09-10 22:21:01 Senaste redigerad av Finnfisher (2012-09-11 20:16:04)
Lådan är ärgad under, men har klarat sig mycket bra på ovansida. Inga direkta skador, men splinesen är anfrätta av rost. Jag ska kolla noggrannare imorgon. Det vore förbenat bra om sextioåringen kunde få komma till ett bättre hem. Först ligga begravd under en rutten lada o sen förpassad in i en kall container...
Kollat lådan nu, och det var en strimma av ärgat under den. strimman ca 12 cm bred. Bedömde att det skulle kunna gå använda den med lite kärlek o slipning.
Snäckan är nog för ny. Den jag söker ska vara till en -50.
O så var det upp! Rimliga bud mottages. Kan vara allt från en donation av delar till vårt skolprojekt, bubbla typ1 -60 eller pengar.
Kan ev levereras upp genom landet i slutet på månaden (till Haparanda).
Sådärja. Nu är den såld.