Går det att lista ut hur detta kamdrev skall "timas" in eller är det bara att kasta detta högkvalitativa amerikanska (Kina) drev och köpa ett nytt?
//B
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Hjälp med kamaxeltiming
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Går det att lista ut hur detta kamdrev skall "timas" in eller är det bara att kasta detta högkvalitativa amerikanska (Kina) drev och köpa ett nytt?
//B
Giftigt! Har aldrig sett liknande förut. Kan du fråga där du köpte drevet hur man går tillväga. Om inte byt drev.
/ P
Drevet (tror jag) kom med i en kamaxelsats från CIP1, troligen ett måndagsexemplar. Blir till att köpa ett nytt alltså....
//B
Drevet (tror jag) kom med i en kamaxelsats från CIP1, troligen ett måndagsexemplar. Blir till att köpa ett nytt alltså....
![]()
//B
Det är kuggen till vänster om den konstiga märkningen som är den rätta!Den rätta kuggen sitter alltid i förlängningen av skåran för pumpdrivningen.Slå in ett nytt märke mitt för den kuggen... 
Det är bättre att göra om ett original och sätta dit. Dom där skitdreven gör att du får metalicglans i oljan den första tiden. Har du riktig otur så går inte motorn runt när drevet går emot drevet på vevaxeln. Dom är ofta för stora utvändigt dessa kina drev.
Det är bättre att göra om ett original och sätta dit. Dom där skitdreven gör att du får metalicglans i oljan den första tiden. Har du riktig otur så går inte motorn runt när drevet går emot drevet på vevaxeln. Dom är ofta för stora utvändigt dessa kina drev.
Då lär man väl borra ur nitarna och fräsa ur försänkning för bultarna? Dessa verktyg har inte jag iaf
Blir nog ett nytt drev, törs nog inte prova detta drev......
//B
Det där jäkla drevet känner jag igen Hasse.Mysteriet är löst.Jag körde in min 2276för ca 2 år sen och tömde ur oljan för att byta och hadde spån i oljan som glittrade.Plockade isär alltihop och letade efter fel.Hittade inget konstigt och satte efter visstvekan ihop motorn igen.När jag ändå hadde motorn isär så bytte jag till rakskuret drev.Tror jag har det där jävla drevet kvar i gömmorna.Släng skiten det ska jag g
Göra
öra
Mitt var ochså köpt på cip 1
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Hjälp med kamaxeltiming
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.