Godkväll.
Imorse 08.00 inledde så jag och 25hpman vår roadtripp i E-tuna med omnejd. Målet var att hämta ett stort lass med VW delar mellan E-tuna & Strängnas. Här följer lite bilder på dagens bravader:
Det första som skedde var att vi skulle släpa fram en av de 3 bilarna som vi skulle ha med hem. Denna ska 25hpman fru ha det stora nöjet att puttra runt i. Bonden på gården hade mycket föredömligt redan dragit fram bubblan så det var mer eller mindre att backa upp släpet och lasta.

Det nästa på agendan var att lasta en buggy från 55 som jag kanske får användning av. Historien bakom denna var att bonden slaktade en 55a 1963 och kortade bottenplattan, kapade taket och gjorde en hel del andra modifieringar. Sedan hade han den att köra ved med bla.
Här ses 25hpman tillsamns med buggyn i ladan. Tanken är att jag ska ta plåt från denna till Palten. Dessutom ingick det växellåda och 30hk motor.

Sedvanlig torrkörningsbild 

Sedan var det bara att djupdyka i ladorna och börja plocka fram delar.

Här syns 25hpman organisera i släpet, mycket föredömöigt.

Själv fyndade jag en Puch veteranmoppe från 1957. Riktigt cool, nytt projekt i garaget 

Sedan blev det dags lunch och lite vila. Sedan drog vi ut och kikade på lite annat VW skrot i trakten, bla ovaler och dagen avslutades med ett besök i E-Tuna hos en lokal VW klubb där. Riktigt schysta bilar och trevligt folk.
Nu sitter vi och slappar och dricker Hof. Ska lasta det sista imorgon och sedan avfärd mot sydligare breddgrader.
Trevlig kväll önskar
VWgoran & 25hpman