Även om det ska vara på ett visst sätt original, så är det inte säkert att det är så idag, eller hur? Jag drar en och samma slang från tank till filter, tycker det känns onödigt med fler skarvar än nödvändigt och om det sitter en gummigenomföring i plåten tar inte slangen skada. Oljar in slangen innan jag drar igenom den så går det lätt att dra igenom den. Har alltid kört det billiga universalfiltret från Biltema på mina motorer, tycker det känns som en förhållandevis harmlös och försäkrande modd att göra. Monterar detta precis innan pumpen så är det lätt att byta.
En blond fråga:
Hur pass mycket extra "motstånd" innebär det extra filtret för bränsleflödet?
Bränslepumpen är väl designad till att pumpa från ett fritt rör direkt från tanken.
Vad innebär för flödet det extra filtrets extra motstånd?
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
