1

Tror växelspaken är kass/sliten på min 65a,back spärren funkar inte å spaken "ligger i botten" antar att den ska fjädra och tryckas ner när backen ska i ?
Har bytt bussningen till växelförarn å det blev bättre men spaken är rasslig som f#n.
Har tittat lite på Hurst/Empi typ "trigger" eller va dom kallas.
Är själva backspärren inbyggd i spaken?
Står inte vilka årsmodeller en sån spak passar.
Om jag kör med originalspak vilka årsmodeller passar min 65a?

2

Kan vara fjädern under spaken som har gett upp... eller så har det hänt något med bussningen inne i kardantunneln, som själva växelföraren går i.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

3

germanbug skrev:

Kan vara fjädern under spaken som har gett upp... eller så har det hänt något med bussningen inne i kardantunneln, som själva växelföraren går i.

Som jag skrev så har jag bytt bussningen,det jag egentligen vill veta är vilka spakar som passar min bil.
Ska kolla fjädern.