Hoppas ni gillar bilder? för här kommer mera.
Veckorna gick och Bug Run Classic närmade sig fortare än väntat.
Ingen buss gick i år p.g.a jobb och studier som gått före i priostegen.
VAD GÖRA ? Stressen började infinna sig. Jag måste ju åka egen bil ner i år om jag lyckades göra det förra året.
Kollade runt på blocket och hittade en -58 Ghia Cab å blev förtjust då jag gillar ghior och Lowlight cab är ju inte fy skam.
Fick en kompis från jobbet (Tack Sofia) att följa mig ner och kolla på den.
Det var flera intressenter och budgivning som skulle fortgå under två veckors tid.
Alla spekulanter med stora plånböcker från utlandet fick jag säljaren att avstå ifrån 
Så steg ett avklarat. Bilen stannar i Sverige.
Resten är en lång historia men jag åkte ner samma dag som budgivningen slutade och
lyckades föra över tillräckligt med pengar för att få skriva mitt namn som ny ägare

OBS det ingick lite kaffedrickning, en del fina ord om deras vackra bostad och lite lek och kel med deras hund osv.
När jag kommit så långt och även fattat det här med manuell choke så var det bara fälla ner taket vrida på nyckeln och styra hemöver.
Något som kanske inte var så bara då det tog ett tag. Någon broms som låg på och ratten som var felkuggad = pekade snett när man körde rakt.
Men just dom bagatellerna störde mig inte särskillt mycket.
Jag körde Ghian och Sofia körde Ibizan (var så nöjd att få med mig båda bilarna hem då jag först tänkt lämna bruksbilen
och åka ner och hämta den en annan helg.
Slutet gott allting gott.
Lite historik kommer i nästa uppdatering.
Hope you like.
Post's attachments
IMG_0653 - Kopia.JPG 183.17 kb, 250 downloads since 2012-08-30

IMG_0657 - Kopia.JPG 284.61 kb, 251 downloads since 2012-08-30

IMG_0658 - Kopia.JPG 190.46 kb, 256 downloads since 2012-08-30
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65