76

Trevligt trevligt..här händer grejer.. ICQ/ag  D är en bra känsla när man sätter dit nytt i stället för det gamla möget.. Och när man sen vet den e helfrisk under..  ICQ/ag
Funderar ofta hur folk resonerar, som bara kittar /boddar över gammalt mööög..nu pratar jag inte om en gammal häckig bruksbil utan den vårdade "pärlan" men det är förmodligen okunskap... ICQ/ad   Enda sättet i min värld att fixa e, bort med det dåliga, dit med nytt.
så "keep up the good work" så "tittar vi in" och gläds åt att ytterlgare en bil blir värdig/färdig under.

Den sänkta Dh är fet.. en trevlig förebild.. ICQ/ag

.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

77

easos skrev:

Såg denna på FB & kunde inte låta bli att låna bilden...
kanske kan bli något som denna !?
Men jag är inte helt hundra om jag ska köra på originalfärgen eller inte..
men den e ju rätt clean.. som den på bilden är ju i stort sett lika färg som min original.

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/E0C6E067-0B60-4D2C-ABD8-3FE4FEEB3F1B-4777-00000795AC4B4C33.jpg

nu blire gonatt !

Kommer att bli hur bra som helst, kör original färg eller den där, 17 Brm och ett lågt svart canvas kapell.

78

Bra jobbat,tjatar på med min gamla devis:Lite i taget,så kommer man någonstans.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

79

easos skrev:

Ju mer man pillar, knackar & kapar desto mer hittar jag.... blää...

Det är därför jag försöker låta bli att gröta runt, vad man inte vet/ser mår man inte dåligt av  ICQ/ad

80

Fidde skrev:
easos skrev:

Såg denna på FB & kunde inte låta bli att låna bilden...
kanske kan bli något som denna !?
Men jag är inte helt hundra om jag ska köra på originalfärgen eller inte..
men den e ju rätt clean.. som den på bilden är ju i stort sett lika färg som min original.

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/E0C6E067-0B60-4D2C-ABD8-3FE4FEEB3F1B-4777-00000795AC4B4C33.jpg

nu blire gonatt !

Kommer att bli hur bra som helst, kör original färg eller den där, 17 Brm och ett lågt svart canvas kapell.

Jo men undra vad detta är för färg.. ska kika.. gillar den nästan bättre än den vit-beigea.. som min ska vara.
vi får väl se... ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

81

Borde väl vara antingen L 282 (42) lotus white eller L 567 (46) ivory?  ICQ/ab

Kan inte mycket...

82

michaelth skrev:

Trevligt trevligt..här händer grejer.. ICQ/ag  D är en bra känsla när man sätter dit nytt i stället för det gamla möget.. Och när man sen vet den e helfrisk under..  ICQ/ag
Funderar ofta hur folk resonerar, som bara kittar /boddar över gammalt mööög..nu pratar jag inte om en gammal häckig bruksbil utan den vårdade "pärlan" men det är förmodligen okunskap... ICQ/ad   Enda sättet i min värld att fixa e, bort med det dåliga, dit med nytt.
så "keep up the good work" så "tittar vi in" och gläds åt att ytterlgare en bil blir värdig/färdig under.

Den sänkta Dh är fet.. en trevlig förebild.. ICQ/ag

.

Tack...  man står där & tycker inte det händer så mycket faktiskt.. så fort man svetsat dit nått nytt
så ska man riva något igen... osv..osv hehe...
Ja man funderar verkligen hur dom tänker..... iof. så på min pickup har dom i alla fall svetsat över rosten..
men då menar jag att dom bara lappat ovanpå rosten.. helt otroligt.. är ju lättare att kapa upp & lägga i
ist. för att "pullsvetsa"

Ja alla fall så ska jag väl åka & bocka nya "golv-reglar" på fredag nått tag.
Testade att banka en i skruvstädet... funkar men blir rätt knöligt.. hehe..  ICQ/af
Tur att man har en farbror som har en hel plåtverksta... ICQ/ab

på återseende !

83

pompejus skrev:

Bra jobbat,tjatar på med min gamla devis:Lite i taget,så kommer man någonstans.. ICQ/ab

Sant som det var skrivet !  ICQ/af

84

GB skrev:
easos skrev:

Ju mer man pillar, knackar & kapar desto mer hittar jag.... blää...

Det är därför jag försöker låta bli att gröta runt, vad man inte vet/ser mår man inte dåligt av  ICQ/ad

Haha jao.. men för min del vill jag veta när jag ute & glider att det är helt & fint...
då mår jag nog bäst ! ICQ/ab

85

NickeNyfiken skrev:

Borde väl vara antingen L 282 (42) lotus white eller L 567 (46) ivory?  ICQ/ab

Jo har färgproverna hemma.. ska kika nått tag... ICQ/ab
Tur att man har färghandeln så nära !  ICQ/af

86

btw. söker fortfarande blinkers nedre hö+vä helst komplett
någon som kanske har ?

87

Jag har det, du kan få byta mot en lack!!!  Default/lol

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

88

Jiiisper skrev:

Jag har det, du kan få byta mot en lack!!!  Default/lol

Jaså har du två kompletta !?
Hmm..... byte mot en hel lack på bil ? näää.. tyvärr..
men några loggor (dekaler) kanske ? ICQ/ab

89

Ironi... ICQ/ab vet att jag har flera hemma.. Vet inte om jag vill göra mig av med dom ICQ/ab ska kika när jag kommer hem så får vi se.

Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

90

Jiiisper skrev:

Ironi... ICQ/ab vet att jag har flera hemma.. Vet inte om jag vill göra mig av med dom ICQ/ab ska kika när jag kommer hem så får vi se.

hehe okej... ja vore shysst om jag fick köpa om du har..
men har lite krok ute hos en annan.. ska kolla med honom med.. ICQ/ab

91

Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

92

http://i489.photobucket.com/albums/rr251/meagan69_2008/bugjam2010006-1.jpg

Denna gråa gillar jag oxå faktiskt... hmm.. fasike svårt det blir att välja..  Default/hmm

93

Jag röstar på den enligt bilden längre upp, den beige/vita och som Fidde säger 17" BRM Default/smile

94

MrIcka skrev:

Jag röstar på den enligt bilden längre upp, den beige/vita och som Fidde säger 17" BRM Default/smile

Oki.. ja kanske ska köra på de.. men gillar den där gråa med.. ICQ/ab

95 Senaste redigerad av easos (2012-08-29 14:05:57)

Tur att man har en snäll far... då jag jobbar idag & imorgon dag & kväll så
skulle han åka & klippa & bocka till "golv-reglarna"....
mja.. mot att jag hjälper honom att gjuta golv på fredag..hehe..

här e en bild på gammgubben ! ICQ/ab
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/7AB2D7D0-D343-4378-86B5-CF8E4A9AC4DA-4777-0000083BBCAF62F7.jpg

96

"An offer you can`t refuse"... ICQ/af

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

97

pompejus skrev:

"An offer you can`t refuse"... ICQ/af

For sure bro !  ICQ/af

98

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/C69A3D47-9F94-4ECC-A13E-59526C72E3FC-4777-000008481353AC3F.jpg

Sådär ja.. Bara att svetsa ihop ICQ/ab

99

Jag är ganska säker på att det är samma färg på den ljusgrå dubbelhytten i brochyren och din dubbelhytt. Det fanns inte så många kulörer på arbetarfordonen och det fanns nog bara en grå kulör under alla år på bayarna.
Färgen heter Licht grau. Jag googlade lite och den heter L345

100

Demian skrev:

Jag är ganska säker på att det är samma färg på den ljusgrå dubbelhytten i brochyren och din dubbelhytt. Det fanns inte så många kulörer på arbetarfordonen och det fanns nog bara en grå kulör under alla år på bayarna.
Färgen heter Licht grau. Jag googlade lite och den heter L345

Oki då ska jag kika lite i färgkartan jag har lånat från Lennys Färg ! ICQ/ab
Har kikat lite i den men inte hittat licht grau men får kika lite mer.. ..

Tycker den mörkgråa  som på fotot är snygg också... men vi får se.. ICQ/ab