Ja vad säger man Mogge, det är klart att du BEHÖVDE den... Ballt köp i alla fall! Framänden, är den donerad från något eller handknackad?
Glennisk hemslöjd
Man skulle måla om den, tror ni det hjälper?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Picköppen. Christer Glennings gamla bygge.
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja vad säger man Mogge, det är klart att du BEHÖVDE den... Ballt köp i alla fall! Framänden, är den donerad från något eller handknackad?
Glennisk hemslöjd
Man skulle måla om den, tror ni det hjälper?
http://www.tradera.com/teknikens-varld- … _160732925
Var det den som de döpte till "Hero"?
Ojojoj, finns Teknikens Världs Picköppen kvar ännu, det var grejor det, den är ju en legend
Har kvar alla nummer av TV där den byggs, om intresse finns så kan jag tänka mig att skanna in hela/valda delar av projektreportaget bara jag har tid. Den är ju så ful att den nästan är snygg, skulle dock ha föredragit att de behållit hytten på pickupen å byggt om den på annat sätt.
@ Stefan F: Hero (som uppkallades efter Fantomens trogna häst) var den svårt rostanfrätta splitpickup med 'gott hjärta' = bra motor som TV förbarmade sig över och svetsade & fixade upp efter att dom gjort ett reportage om billiga bilar där Hero var med. Hero fick sedan tjäna som 'allt-i-allo' på redaktionen och hjälpa med flyttar m.m. Har tidningarna med reportagen om Hero också.
Stefan F skrev:Var det den som de döpte till "Hero"?
Ojojoj, finns Teknikens Världs Picköppen kvar ännu, det var grejor det, den är ju en legend
Har kvar alla nummer av TV där den byggs, om intresse finns så kan jag tänka mig att skanna in hela/valda delar av projektreportaget bara jag har tid. Den är ju så ful att den nästan är snygg, skulle dock ha föredragit att de behållit hytten på pickupen å byggt om den på annat sätt.
@ Stefan F: Hero (som uppkallades efter Fantomens trogna häst) var den svårt rostanfrätta splitpickup med 'gott hjärta' = bra motor som TV förbarmade sig över och svetsade & fixade upp efter att dom gjort ett reportage om billiga bilar där Hero var med. Hero fick sedan tjäna som 'allt-i-allo' på redaktionen och hjälpa med flyttar m.m. Har tidningarna med reportagen om Hero också.
kaeferkind, hade jag varit din chef hade jag kommenderat iväg dig till scannern ögonaböj, nu kan jag bara ödmjukt be dig om att leta upp tidningarna och scanna in.
Det vore riktigt roligt!
Var ute och provkörde igår.
Jag vet inte.....vad har man den till?
Allt som var bra med dubbelhytten är lixom borta.
En förvuxen 181?
Hittar nog på något

Strandragg såklart!
Alla brudar tänder ju på en picköpp... 
Så fruktansvärt äcklig och ball och lär ju se ännu fulare ut med "taket" på... 
man har den till att nöjesåka...
ska du inte ha den kan jag ta den 
Jafyfaen vad ful den är med plywoodcabben.............
http://www.tradera.com/teknikens-varld- … _160732925
Nu ska vi se om det funkar, min fru hade förstås 'ordnat lite' (stökat till) bland mina tidningar så Picköppens projektbörjan i TV 11/1981 var det enda jag hittade. Tills vidare, jag vet att jag har fler nummer av TV där man berättar om projektet. Hoppas bilderna syns nu iaf.
Nu ska vi se om det funkar, min fru hade förstås 'ordnat lite' (stökat till) bland mina tidningar så Picköppens projektbörjan i TV 11/1981 var det enda jag hittade. Tills vidare, jag vet att jag har fler nummer av TV där man berättar om projektet. Hoppas bilderna syns nu iaf.

Picköppen... en riktig klassiker..Jag har nog tidningar någonstanns i källaren med reportage....
![]()
Roligt att den lever fortfarande.. snygg nä kanske inte men kult!
men splittaket i bakgrunden.. det e oxå intressant
+ garage plattan?! i bak grunden som ser ut att ha potencial...
Den garageplattan du ser i bakgrunden har(eller hade) en tråd på ett annat forum på nätet. Den hade, om inte jag minns fel, den längsta tråden på sitt forum. Finns bara ett ord för det RESPEKT!!!!
Man kunde läsa många bra idéer om hur det optimala vw-garaget ska se ut
.
Jag tror att tråden "det optimala vw-garaget" skulle kunna användas i medicinskt syfte 
Den som har läst den där tråden vill nästan med en gång ringa efter en betongbil

"Den garageplattan du ser i bakgrunden har(eller hade) en tråd på ett annat forum på nätet. Den hade, om inte jag minns fel, den längsta tråden på sitt forum. Finns bara ett ord för det RESPEKT!!!!
Man kunde läsa många bra idéer om hur det optimala vw-garaget ska se ut
. Jag tror att tråden "det optimala vw-garaget" skulle kunna användas i medicinskt syfte 
Den som har läst den där tråden vill nästan med en gång ringa efter en betongbil
"
Tack, det går lite trögt med De Optimale VWgarage, men ny tråd kommer här inom kort.
Ska bara...........
Döpte om tråden till vad den borde hetat från början, man behöver inte vara ironisk i det oändliga.....
Döpte om tråden till vad den borde hetat från början, man behöver inte vara ironisk i det oändliga.....
Vad heter tråden numera
?
Jag är inte inne där så ofta längre, den nya sidan är riktigt fin men jag hittar aldrig var man ska klicka och då byter man till någon annan sida i stället.
Mogge skrev:Döpte om tråden till vad den borde hetat från början, man behöver inte vara ironisk i det oändliga.....
Vad heter tråden numera
?
Jag är inte inne där så ofta längre, den nya sidan är riktigt fin men jag hittar aldrig var man ska klicka och då byter man till någon annan sida i stället.
Det är den här tråden som bytt namn. 
Vad ska jag göra, skrota eller sälja?
Jag behöver vissa delar så om någon har delar istället.
Motor behåller jag.
Svärd och framvagn behöver jag i byte typ.
Någon som är sugen? 
Med en rejäl sänkning,uppflyttade framskärmar+framvagn och moddade framlysen så skulle det bli en stenhård kärra.
Fan blir ju lite sugen på den faktiskt 
Köp den av mig då min vän!
ja! tokslamma! 
Det hade varit roligt men jag har lite annat på gång och tyvärr alldeles för lite plats över.
Åååh den är ju så grym !

Plocka inte isär den!
Haha vilket fult bygge, men kultvärdet borde ju vara stort... Fortfarande ingen som har hittat och scannat in hela artikelserien när den byggdes?
Hittade picköppens fula kusin...
/foppa
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Picköppen. Christer Glennings gamla bygge.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.