kisavw skrev:Berg skrev:Berg skrev:Fick ett tipps idag om en buss och det visade sig vara en Pilbuss vet ej årsmodell.
Jagar markägare nu för o se om man får åka och plocka sånt som kanske går att rädda!
Den var riktigt slut. Rostig och bucklig överallt. Fanns kanske en dörr att rädda samt lite inredningsdetaljer.
I min jakt på markägaren så har jag lyckats få reda på ännu en buss som står bara nån km eller några km därifrån, har pratat med ägaren till denna och han skulle bara prata med sin fru då det vart hennes far som ägt den om jag fick bli vid den
kommer oavsett vilket och åka och kika på den antagligen redan i helgen detta skulle nog också vara en pilbuss!
Dom trillar över dig?
Var och tittade på buss nr två idag, visade sig vara en tuttblinkersbuss, tyvärr totalt sönderrostad och tillknycklad av en skogsmaskin så det vart inget att hämta direkt, ska dock se om jag får lov att kanske plocka bara någr enstaka små detaljer. bilder kommer senare.
Åkte och kikade även på buss nr 1 igen då de stod med bara en km avstånd fågelvägen och den är totalt slut även den, ska se om jag kan få skruva av några enstaka delar bara då bägge är så dåliga att det inte går att flytta dem!
Även här kommer det lite bilder senare!
Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21