OM vi vill se..DET ÄR KLART VI VILL SE!!! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 75 76 77 78 79 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
OM vi vill se..DET ÄR KLART VI VILL SE!!! 
På våren innan den hämtades, tror det var en av oss som tipsade dig.
Jag sprang på en lyxis idag....55-57 tror jag. Ska se om jag kan få en bild ur mobilen. Digitalkameran var med men strejkade. 
Jag sprang på en lyxis idag....55-57 tror jag. Ska se om jag kan få en bild ur mobilen. Digitalkameran var med men strejkade.
Bara sprang på sådär? Var du ute och joggade?
Ska nog ta en springrunda nu.. känner att jag kanske har turen med mig 
Nja, jag var på tur i splitpanelen o hade precis lämnat Borås på väg 41 när jag tyckte att lite "småvägar" hade varit trevligare. Efter en stund blev småvägen grusväg o jag närmade mej en "gårdsplan" enligt varningsskylten. Jag saktade in o tog det riktigt piano när en kille med hund stoppade mej. "Snygg bil, behöver du en bensintank till en sån här?" sa han.
Sen visade han mej upp i skogen ytterligare 4-5 km in på en knagglig skogsbilväg...o där stod den. Eller rättare sagt...resterna av en sealing wax red / chestnut brown lyxbuss från 55-57 nånting.
Tanken var lika dålig som resten...men det finns en fram o bakvagn för de som behöver det.
fikk hjem denne på mandag, trenger myye deler, så jeg håper noen kan hjelpe meg litt på vei med deler til denne
bild der den ble funnet for noen uker siden, 
og bilder på vei hjem til meg 

Nja, jag var på tur i splitpanelen o hade precis lämnat Borås på väg 41 när jag tyckte att lite "småvägar" hade varit trevligare. Efter en stund blev småvägen grusväg o jag närmade mej en "gårdsplan" enligt varningsskylten. Jag saktade in o tog det riktigt piano när en kille med hund stoppade mej. "Snygg bil, behöver du en bensintank till en sån här?" sa han.
Sen visade han mej upp i skogen ytterligare 4-5 km in på en knagglig skogsbilväg...o där stod den. Eller rättare sagt...resterna av en sealing wax red / chestnut brown lyxbuss från 55-57 nånting.
Tanken var lika dålig som resten...men det finns en fram o bakvagn för de som behöver det.
Helt rätt att skippa dem stora vägarna!
Det är just sånt man vill uppleva, lite av det där bortglömda som bara finns på vägarna som gud glömde 
Redigt lyxig dörr... 
Ligger bussen på sidan eller har den rasat ihop som ett korthus?
Eller är du busig och har vänt bilden åt fel håll?
Ser iaf rolig ut med all mossa! 
Den ligger nog ner skulle jag tro, skrev inte Tomas att den var fullständigt slut?
Den ligger nog ner skulle jag tro, skrev inte Tomas att den var fullständigt slut?
Kan stämma.. för när jag är slut så ligger jag också helst ner 
På våren innan den hämtades, tror det var en av oss som tipsade dig.
De stämmer nog om de va ni som va å tittade hemma på tippen med min syster? Tack för tipset!
Och här kommer då bilder från bärgningen:
Först på med hjulen som låg i skjulet
Färdig
Lite bogsering för att kunna komma intill med kärra
Avancerade diskussioner 

Fy fan va den stretade emot! Vi höll nog på en timme bara med att försöka få upp den på släpet med alla fyra hjulen låsta. Och tiotusen mygg

Men tillslut va den påväg hemmöver
Tycker översiktsbilderna ser jättemysiga ut, en liten dunge med en liten åker 
Vart låg det där egentligen? Måste ju vara käpprätt åt helvete in i skogen.
Trevliga bilder , jobbigt med hellåsta hjul..
.när var denna bärgning, och vad hände sedan?? projekt tråd?
Tycker översiktsbilderna ser jättemysiga ut, en liten dunge med en liten åker
Nej den stod vid en liten gård vid dom här koordinaterna: 58.935617,12.18426
Syns inte från vägen så de va väll därför ingen räddat den tidigare.
när var denna bärgning, och vad hände sedan?? projekt tråd?
20100708 hände detta
Den såldes via Meanbuggsforat till Johan W här på detta forat. Har för mej att han la upp ett litet projekt om den men ja har inte sett de på länge..
Wompa skrev:Tycker översiktsbilderna ser jättemysiga ut, en liten dunge med en liten åker
Nej den stod vid en liten gård vid dom här koordinaterna: 58.935617,12.18426
Syns inte från vägen så de va väll därför ingen räddat den tidigare.michaelth skrev:när var denna bärgning, och vad hände sedan?? projekt tråd?
20100708 hände detta
Den såldes via Meanbuggsforat till Johan W här på detta forat. Har för mej att han la upp ett litet projekt om den men ja har inte sett de på länge..
Då stod den ju nära Ed, bredvid 164:an utanför Steneby om jag ser rätt.. Ja de skulle man vetat 
Då stod den ju nära Ed, bredvid 164:an utanför Steneby om jag ser rätt.. Ja de skulle man vetat
Stämmer bra de
Tog ett foto när den passerade Kalstad Örebro trakten
Den där Johan W går ju inte att lita på han har säkert kapat upp den i bitar och burit in den i källarn i väntan på att det beställs gröna golvplåtar 
Tog ett foto när den passerade Kalstad Örebro trakten
Den där Johan W går ju inte att lita på han har säkert kapat upp den i bitar och burit in den i källarn i väntan på att det beställs gröna golvplåtar

Den syntes faktiskt från stora vägen om man inte körde så förbannat fort och vred lite snabbt på nacken. Bubblaformen brukar signalera direkt via ryggmärgen till bromsfoten.
Fick ett tipps idag om en buss och det visade sig vara en Pilbuss vet ej årsmodell.
Jagar markägare nu för o se om man får åka och plocka sånt som kanske går att rädda!
Den var riktigt slut. Rostig och bucklig överallt. Fanns kanske en dörr att rädda samt lite inredningsdetaljer.
Tänk på att det nuförtiden ofta går att spåra var bilden e tagen genom bild info... 
Tänk på att det nuförtiden ofta går att spåra var bilden e tagen genom bild info...
Hur menar du då? Förklara gärna för mig som inte fattar hur det skulle kunna spåras. Skulle det vara om man typ har platstjänster påslagna i mobilen eller?
Sidor Föregående 1 … 75 76 77 78 79 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.