Chassit stod på tur och lackeras med en halvmatt epoxy.

Efter detta blev det dags att montera karossen på chassit.

GW.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » RÄJSBIN -67 Bubbla
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Chassit stod på tur och lackeras med en halvmatt epoxy.

Efter detta blev det dags att montera karossen på chassit.

Hur fanken fick du en homogen mängd färg på burbågen när den var monterad i bilen??
Hur fanken fick du en homogen mängd färg på burbågen när den var monterad i bilen??
Man får börja med de mest svåråtkomliga ställena och sedan systematiskt hitta så många vinklar som möjligt att spraya ifrån, till slut är allt lackat 
Jag lägger upp de sista bilderna jag har på bygget och väntar på att snön ska tina så pass att jag kan ta ut bilen från vinterförvaringen för att ta kort på de ytterligare framsteg som gjorts men som ännu ej är dokumenterat med bilder.

Bilen höjd och ute ur garaget.(ojämn garageuppfart)

Och till sist en bild på motorn.
Fan va najs!!! 
Fan vad fin den är! Hoppas du får energi att få ihop den snart, kommer bli en killer!
Mumma! Mera mera 
Jag blir så grymt imponerad................................................
Porrigt! 
Grymt jobbat Macke!! Å kul att se byggbilder på den. Kör hårt
Grymt bygge, jag diggar stålyse 67or 
Macke; har mailat dig via forumet men den är ju inte superstabil så du får gjärna dra iväg ett mail till mig på [email protected]
Eftersom mailen fungerar sisådär lånar jag ett inlägg i den här tråden. En kompis har en 73:a bubbla han gör i ordning. Och han undrar om han kunde få följande grejer från den orangea karossen du hämtade hos Mattias: Höger backspegel, navkapslarna, laddrelät och kabelhärvan från laddrelät bak till motorn? 
Han vore väldigt tacksam isåfall 
MVH Miche 
Tjena Miche!
Jag kommer inte att slakta den orangea bubblan utan den ska få bli bil igen
Navkapslarna kan han få om han vill och jag kan nog kanske ha en backspegel liggandes...
Jaha på så vis
Kul att den blir bil igen, den var ju riktigt fin
Jag hör väl av mig någon gång jag har vägarna förbi så kan jag plocka upp grejerna 
Då jag numera hyr ett extra garage har jag haft möjlighet att jobba lite på racebilen då och då,
så här kommer en uppdatering...
Det som blivit gjort är att alla rutor nu sitter på plats och att de flesta av inredningspanelerna har slutmonterats
med dämpmaterial bakom för att förhindra skrammel.
En original växellåda har monterats som en tillfällig lösning för att komma vidare med bygget och
den har försetts med S.A.W 3" kortare axlar.
Bromssystemet har byggts ihop och är nu färdigt för påfyllning av bromsvätska.
Framvagnen har ställts in och försetts med genomslagsgummin och styrstopp så att hjulen ej tar i hjulhusen vid fulla rattutslag.

Nästa jobb blir att fixa det som är kvar på elsystemet samt montera pedalställ/kopplingswire/gaswire.
Bränslesystemet ska också fixas ihop och sedan blir det installering av motor och kanske en provkörning 
Fan vad hård den blev! Då får man se den rulla i sommar alltså 
Så jäkla hård! Riktigt brutalt snyggt bygge! 
Go Go Go Macke! denna vill man se på vägen nu 
FET 
Härligt Macke....
styvt! nära nu macke!!!
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » RÄJSBIN -67 Bubbla
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.