Hejsan
Undrar om Ni som håller på att renoverar oval bubblor från 53-55, var köper man golvhalvor ifrån? Gäller ev höger och vänster sida.
Firma?
Pris?
Kvalitet?
alla tips är välkommet.
Mvh
Göran
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Golvhalvor till oval 53-55
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hejsan
Undrar om Ni som håller på att renoverar oval bubblor från 53-55, var köper man golvhalvor ifrån? Gäller ev höger och vänster sida.
Firma?
Pris?
Kvalitet?
alla tips är välkommet.
Mvh
Göran
Gerson klassicfab 
Sökte på klassicfab på Google. Hittade hemsidan men fanns ingen info om några golvhalvor.
Har du ngn mer info Johan?
Det är väl samma som till splitten 
Classic vw.
Har dom rätt utseende 
Frågan är vem man ska tillfreställa, dom som vet exakt hur plattan ser ut?
Eller alla andra som tycker att det är en fin bil och inget förstår.
Men det är kanske därför jag reparerar och inte renoverar.
Men Gerson är det som gäller om det gäller...
Fast han verka vara jäligt svår att få tag i...
Tillfredställdigsjälv. Eller dina bilbehov, rättare sagt..om det e du som betalar kallaset.
I slutänden e det du som skall känna dig nöjd.
Eller reparerar du för att sälja..
i sådant fall kan du få ett liiitet skambud.
Vw Cab e ql... 
Jag har aldrig reparerat för att sälja, därimot för att använda.
Så ev skambud får skickas till dödsboet

Tillfredställdigsjälv. Eller dina bilbehov, rättare sagt..om det e du som betalar kallaset.
![]()
Eller reparerar du för att sälja..i sådant fall kan du få ett liiitet skambud.
Vw Cab e ql...
Du har en poäng michael! Tillfredställasigsjälv
Man fixar ju sin bil för sin egen skull och ingen annans. Eller hur?
michaelth skrev:Tillfredställdigsjälv. Eller dina bilbehov, rättare sagt..om det e du som betalar kallaset.
![]()
Eller reparerar du för att sälja..i sådant fall kan du få ett liiitet skambud.
Vw Cab e ql...
Du har en poäng michael! Tillfredställasigsjälv
![]()
Man fixar ju sin bil för sin egen skull och ingen annans. Eller hur?
Så är det, men då människan är ett flockdjur, så följer man gärna andra.
Annars skulle ju inte mode funka
Och man tror mer på auktoriteter, och därför så blir det en sanning att Gerson grejor är ett måste och allt annat är helt kass, och man är en dålig mäniska om man inte köper Gerson.
Eller letar upp NOS VW delar som är gjorda på rätt dag och timme för just mitt fordon.
Men nu är det så att 99,99% av jordens befolkning har ingen aning om hur VW bottenplattor ser ut till en 53-56.
Så vem ska man tillfredställa?
Sen är det alldrig fel att fråga /skaffa kunskap för att skapa en en egen åsikt.
För det har vi egna åsikter alltså:cool:
Min erfarenhet/åsikt är att VW Up North håller bra kvalitet på sina grejor, men det är ju bara en åsikt.
Ja huvudsaken är ju att man blir nöjd själv, bara vetskapen att det är fel och att mina kommer att synas gör att jag vill ha rätt, sen att det blir mycket billigare trots frakter och tull-moms gör inget 
Ja huvudsaken är ju att man blir nöjd själv, bara vetskapen att det är fel och att mina kommer att synas gör att jag vill ha rätt, sen att det blir mycket billigare trots frakter och tull-moms gör inget
Jag försökte hålla mig ,men jag kunde inte.
vad är det som är rätt??
En bil från mitten av femtiotalet har säker reparerats en hel del.
Och då återställa till original från fabrik, måste väl räknas som fel..
Eller tänker jag fel
Och dit svar känns lite som om du vet bäst och alla som inte gör samma val gör fel.
Hur stämmer det med att man ska bli nöjd själv?
Men det är nog bäst att jag slutar nu innan vi blir ovänner.... 
jag tycker det e viktigare att fordonen blir rullande igen, på ett eller annat sätt än att varje mojäng e hundra "original "fabriks rätt.. då dödar man ju bilens liv.. ungefär som att släta ut skinnet på en 80 årig man, så han blir nyfödd.. glöm livet
.. men det e jag....
okey om bilen e en orörd fin bil som knappt rullat.. men är den använd får det synas.
bygger mina bilar efter devisen .. användbara i mitt skick. mina bilar mitt sätt.
mina ören..tack.
Johan W skrev:Ja huvudsaken är ju att man blir nöjd själv, bara vetskapen att det är fel och att mina kommer att synas gör att jag vill ha rätt, sen att det blir mycket billigare trots frakter och tull-moms gör inget
Jag försökte hålla mig ,men jag kunde inte.
![]()
vad är det som är rätt??
En bil från mitten av femtiotalet har säker reparerats en hel del.
Och då återställa till original från fabrik, måste väl räknas som fel..
Eller tänker jag fel![]()
Och dit svar känns lite som om du vet bäst och alla som inte gör samma val gör fel.
Hur stämmer det med att man ska bli nöjd själv?
![]()
Men det är nog bäst att jag slutar nu innan vi blir ovänner....
Inte ska man bli ovänner över en sådan sak, jag skriver ju att det är huvudsaken att man blir nöjd själv, och jag blir inte nöjd med min bil om jag byter till ett golv som inte fans förns 4 år senare när det gammla inte finns tycker jag inte att mitt val är fel, sen är min rejält smälld -55 och dom lagningarna bla byte av främre panelen utan ishiaslucka och det kommer jag ha kvar
Jag vet verkligen inte bäst framför allt inte vad som gäller andras byggen och att skriva vad man tycker har inte varigt något problem för någon tidigare
Jag är ledsen om jag trampat dig och andra på tårna, kommer inte ske något mer hoppas jag 
Det är väl med golvhalvor som med mycket annat. Sätt på vad du får fatt på, om nån senare vill ha en annan så... låt han sätta dit den... Det som är synd (tycker jag, men alla är olika) när man tar ett riktigt bra objekt eller fin originalbil och bygger om radikalt. Då kan man lika gärna utgå från nåt sämre... Men alla gör som de vill förståss...
Jag köpte billiga golvhalvor till mitt splitprojekt, för att jag hade en budget att hålla mig till... Och jag hellre lägger pengarna på annat... Skulle tex hellre lägga pengar på rätt framskärmar än rätt bottenplattor... Nu blev tillsvidare mina skärmar också "billiga" eftersom jag bara fick fatt på 1 st "gammal" skärm...
Så, de "nya" billiga plattorna, om man väljer rätt modell, passar precis lika bra som de dyrare... eller, ja, de är sladdrigare och passformen är inte 100%, men nog bra för en bil man ska köra med...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Golvhalvor till oval 53-55
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.