151

Har en vajer till min -58 som blev över, vet inte om den passar men om du vill ha den så kom å hämta i Ljusdal.

152

Freewheel skrev:

He he.. Jag har dock hört att trådskaparen har en oxå, en riktigt symbolisk, har för mig att det är en stins på en flakmoped lastad med pumpor! Han kan möjligen blitt skadad av att ha studerat vuxenserier i slutet av förra årtusendet ;-)

Njae, han hade så tunna överarnar så det blev bara en flaggstång med vimpel i stiltje... ICQ/ag

Urban T skrev:

Klart du ska sänka rejält, då blir det ju enklare för barnen och sambon att kliva in i bussen  ICQ/ab

Målet måste ju var lägre än Helsing, eller hur  ICQ/ag fast nu vet vi ju inte hur låg hans Pickup är, han har ju bara visat en diffus bild fotad i halvmörker  ICQ/ae

Ni får snart se.. ICQ/ad

You´ll never know...

153

koch skrev:

Har en vajer till min -58 som blev över, vet inte om den passar men om du vill ha den så kom å hämta i Ljusdal.

Tyvärr så är det annan längd på den, vi behöver en som passar 2/63-1/66.

Men tack för erbjudandet  ICQ/ab

Typ 3 Variant -65

154

Flaggstång med vimpel.... Uj Uj, här finns de plats ska ni bara veta. Hela världskartan med landskap, båtar och månlandare utöver. ICQ/ad  Den sitter däremot inte på armen, utan en bit längre ner. ICQ/ae   Så då ni hör på media att det är dags för Sverige att dra åt svångremen, beror det sällan på dåliga tider. Bara jag som tappat vikt. ICQ/ag

Och YES Mr Turri. Alldeles för länge sen du såg oss. Så maka er över en sväng snart nog nu, innan ni blir våldgästad. ICQ/ad

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

155

Långt mellan uppdaten här tycker jag, men grenstadamus kanske har Focus på annat håll? he he he

156 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-05-06 21:11:31)

Ja han skäms väl.... skyllde på vin i tangentbordet och ideellt arbete.. men jag har spionbilder från i fredags jag !

Han har helt tappat fokus , han har blivit fikus och vänstrar med en blondin med hög svansföring istället för att smeka sin gröne vän Fille som åxå behöver få nåt hårt instoppat där bak !

Jag vet inte om hoppet är ute men vi får hoppas på bot och bättring inom kort !

Post's attachments

2012-05-06 015.jpg, 142.11 kb, 1024 x 768
2012-05-06 015.jpg 142.11 kb, 161 downloads since 2012-05-06 

You´ll never know...

157

Bara för att spamma denna tråden och förmodligen bli bannad i hela forat, måste jag tala om för grenjrisulven här att jag var ända upp i Ullånger och hämtade en -76a Mini 1000 i lördags ICQ/af
Jag vet ju att herren trådskaparen hade visst utsvävningar i de kretsarna i ett tidigare liv ICQ/ad
Så nu får han väl masa sig till näsbergs loge med en påse kubb (analoga) för att spisa kaffe
och diskutera småbilar!!
m.v.h.
Nisse

158 Senaste redigerad av Edström (2012-07-30 21:02:07)

Helsing han har inte tappat "focus" ....
Han har skaffat..... Syns ju på bilden ICQ/ad

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e4306b4496c9a3fdc16b7b25f5d59926.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

159 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-08-01 09:11:24)

Edström : Fokusen på bilden är ju inte hans Fikus så nog är han utan fokus allt... ICQ/ad

Frihjulsnisse : Efter att skvallrat för mr Grenje om dina utsvävningar i den brittiska floran så blev han så jäkla sur att vi måste lura ut bussen och tvätta av den lite lagrat garagedamm så vi får hoppas på att han gör ett eget inlägg snart.

Bifogad bild visar dock det han gör bäst...fikar !  ICQ/ae

Post's attachments

Grenje.JPG, 163.35 kb,  x
Grenje.JPG 163.35 kb, 6 downloads since 2012-08-01 

You´ll never know...

160

aah!
det var just min avsikt, att göra grenje skitsur! Default/lol
jodå jag fick mig en skopa ovett via sms över hurivida man gör sig
lustig över folks böjelser i offentliga fora! ICQ/ad
Men inget hindrar att man samlar antika farkoster af olika härkomst
för som Mulle Meck sa: -det finns inget skräp, bara en massa användbart skrot!
/Nieltz

161 Senaste redigerad av Grenje (2012-08-21 12:36:46)

De e då inte nådigt va ni är osnäll på en olyckans man!! ICQ/ac  Ni har då ingen aning om hur det är att leva fattig och överkörd bland krävande sambolag och hyresgäster. Gör det, gör det och GÖR DET!! Är det inte kraschade datorer så är det Ficusar med brusten fläns och växthusbyggen (som för övrigt blev ett mindre orangerie) Ålandsresor och bara fan vet vilka familjära plikter som skall uppfyllas.  ICQ/am

Men nu står höstkvällarna för dörren och lugnet sänker sig äntligen så sakterliga över Grenjes caffé. Medan sambon sitter nöjd med kaffe och avec i färdigbygt Orangerie får JAG destå mer tid för det som väntar i garaget. Och således också med starkt kaffe och nödlagad dator mera tid för att häcka här. ICQ/ae Så... idag då mina Herrar (och en och annan dam naturligtvis) har jag efter 25 Helvete å 700 fansjävlaskit, tre krampattacker tillika många blödande sår äntligen fått insprutningstanken på plats i bussen. Nog för man har kropp som Barbapappa, men där slutar då ändå likheten.  ICQ/ac 
Motorn har fått en enklare genomgång med diverse packningar och en lättare penselrenovering så ikväll glider den förhoppningsvis snällt å glatt på plats i Taijgagrön häck om jag får som jag vill. ICQ/ab

Så ni som tvivlat ser nu alla att jag ändock lever. Och var så säker, jag kommer igen. Kanske redan ikväll med glädjande budskap om herrans väl och välsignelser. Jag har mycket att berätta. För sommaren har trots motgångar och lidande ändå varit ganska spännande och händelserik. Så väl mött och skit i frid. Amen.

Post's attachments

DSC00010.jpg, 154.14 kb, 648 x 486
DSC00010.jpg 154.14 kb, 162 downloads since 2012-08-20 

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

162

Var sak har ju sin tid, familjen måste ju också få sin tid.

Härligt att du är tillbaka med dina "poetiska" inlägg på forumet  ICQ/ag

Typ 3 Variant -65

163

Trefligt när du kan glädja oss med dina inlägg.. ser fram mot nästa! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

164 Senaste redigerad av Grenje (2012-08-22 11:02:17)

Tackar väl för de värmande raderna. ICQ/ab Men varmare var det då igår kväll ska ni bara veta. MYCKET varmare. ICQ/an
Trogna vapendragare som McHelsing och Skäggo kallades in för värnplikt och tjänstgöring. Bussen skulle först vändas för att kunna baxas in med arslet först. Ett arbete nog så svettigt då den gick mångt om mycket tyngre att rulla nu än då den släpades ut. Grannar, 4-hjuling och sambolagen tvångsinkallades och snart var ändå mödan över. Jo tjena. Paus efter första halvlek bara. Som visade sig bli perioder och timeouts som värsta knatte cup i vilken lagsport som helst allt eftersom kvällen gick.  Default/hmm 

Men men, Stärkt av kaffe och en jävla massa "go" hissades så bakändan upp för att få motorn inunder. Den gick ju ganska smidigt att få ner och ut i våras, å då var vi ju också bara två som rev ur den märk väl. Nu skulle den visserligen upp igen, men samma väg som sist och nu med en löjtnant extra på slagfältet. Manövern borde bli en barnlek. VAD skulle om möjligt kunna gå fel? Jo jävlar...en hel del. Default/hmm 

Förbannat så trångt de va där bak. Som att försöka forcera en igensydd oskuld på en katolsk internatskola med ångbåt!!! Och vi stångades vi blodiga med uppgiften. Både bildligt och bokstavligt. Timmarna gick, allt medan fler och fler prylar skruvades bort för att köpa ytterligare några millimeter att vinka på. Till och med de nedre pinnbultarna monterades bort. Bryskt å snabbt och alldeles av sig själv, då motorn halkade på sniskan och de helt enkelt bröts av. Men plötsligt fanns den plats vi behövde och då halkade den i. Pinnbultar att skruva ihop skiten med däremot… Default/hmm

Post's attachments

P1070942.JPG, 88.28 kb, 640 x 480
P1070942.JPG 88.28 kb, 176 downloads since 2012-08-21 

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e57e2e399657b2ccfa585614d7014d1d.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

165 Senaste redigerad av Grenje (2012-08-23 20:34:16)

Motorn plockades ur igen och nygamla pinnbultar stals från Filles originalmotor som nu blivit satt på långvård i sin herres vedbod. Vis av läran bestämdes sålunda att pinbultarna skulle monteras och dras först EFTER motor och låda passats ihop. I teorin ett genidrag medan praktiken skulle visa sig ödesdigert. Ja rent av idiotiskt. Default/hmm För vad händer om man inte har några vettiga styrstift? Jo den kan halka av. Och vad händer om en upplyft motor halkar av? Jo den klämmer näven platt som en flundra mellan motor och bakstycke. Å i detta fallet MIN näve. BINGO! Default/yikes  Många svarta tankar formades till högljudda ord som likt en extatisk böneutropares mantra strömmade varmt och meningsfullt genom garaget. ICQ/am Men för att göra en intensiv minut lite kortare än den i verkligheten egentligen kändes, så kan jag nöja mej med att berätta att Mc Helsing plockade fram krafterna han inte ens själv inte visste han hade för att frigöra mej. Tack för det. ICQ/ab  Tur i oturen tänker jag så här efteråt att jag inte envisades med att leka ensam i garaget. För vem vet hur länge jag fått sitta då? Utan kaffetermos å allt. Default/hmm

Post's attachments

P1070948.JPG, 94.47 kb,  x
P1070948.JPG 94.47 kb, 1 downloads since 2012-08-21 

166 Senaste redigerad av Grenje (2012-08-22 11:09:04)

Hur som helst. Bryta ihop eller bita ihop? ICQ/an  De blev det senare. Med fast beslutsamhet och jävlar i helvetet pulserande i tinningarna satt den så snart ändå på plats. Med nygamla pinnbultar och allt. ICQ/ag  En nöjd trio som nyss blivit duo pustar ut och begrundar ett (nåja) riktigt lyckat motorbyte innan vi gör kväll och varvar ner för att möta morgondagens plikter. Ni ser väl så nöjd han ser ut här vår hjälte Mr Helsing, om än lite suddig av ostadig flundr... förlåt, NÄVE! 

Ett glas Konjak framför teven var jag då mer än väl värd innan Herr Blund knackade på å slog mej medvetslös. ICQ/af 
Nu väntar bränsle och kabelmontering på dagens agenda. Och då suget för nalkande provstart är lockande stor så de blir nog en helkväll ikväll med. Om jag vågar… ICQ/an

Post's attachments

P1070946.JPG, 139.05 kb, 640 x 480
P1070946.JPG 139.05 kb, 177 downloads since 2012-08-21 

167 Senaste redigerad av Grenje (2012-08-21 13:13:38)

Tja... börjar de ändå likna nåt kanske tro?  ICQ/ab

Post's attachments

P1070952.JPG, 141.88 kb, 640 x 480
P1070952.JPG 141.88 kb, 168 downloads since 2012-08-21 

168

Har förvisso en tidig bay buss , har haft ute motorn PGA laddningsproblem har lyckats döda 2 generatorer så jag vet vad du går igenom , min buss har varit billig många gånger . ICQ/ab
Men envis som man är så kämpar man på . Det är väl det som diagnostiserar vwhd. Default/lol

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

169

Å blank har den blivit ICQ/ab   Snart klart ju...

170

Ajj dumt på näven!! Hoppas du har fint läkkött!

Ser ju lovande ut med bussen!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

171

Har nu ägnat ca 2 timmar till att läsa igenom hela denna tråd från början å det är inget jag ångrar, då jag flertalet av gånger legat vikt över tangentbordet chippandes efter luft å garvat så jag trott jag skulle dö.
Kommer med glädje att följa denna tråd, keep up the good work ICQ/ab

//Bärj

172 Senaste redigerad av michaelth (2012-08-21 21:40:07)

lysande färg på bussen, och dina skriverier e likvärdiga.. tråkigt när extremimiteter kommer i klämm. Var rädd om din kropp, inte kul att sitta på passagerar platsen när du skall prova bussen.. skönt att höra att du har hjälpsamma vänner. det e bra!

Mera rapporter från vwärlden väntar vi gärna på! ICQ/ag
från en som e i nedåtgående svacka.. men snart såå..  ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

173

Jo det var ju synd på handen men den är enligt rykten lika runkstark som förr, om än lite blåare!

Men kul att det nu går framåt igen Grenje , provköra i helgen !? ICQ/ag

You´ll never know...

174

Bärj skrev:

Har nu ägnat ca 2 timmar till att läsa igenom hela denna tråd från början å det är inget jag ångrar, då jag flertalet av gånger legat vikt över tangentbordet chippandes efter luft å garvat så jag trott jag skulle dö.
Kommer med glädje att följa denna tråd, keep up the good work ICQ/ab

Då kan jag tipsa om en annan tråd skapad av Grenje http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

Humor på hög (eller är det låg) nivå?  Default/lol  rolig läsning är de i alla fall.

Typ 3 Variant -65

175

Freewheel skrev:

aah!
det var just min avsikt, att göra grenje skitsur! Default/lol
jodå jag fick mig en skopa ovett via sms över hurivida man gör sig
lustig över folks böjelser i offentliga fora! ICQ/ad
Men inget hindrar att man samlar antika farkoster af olika härkomst
för som Mulle Meck sa: -det finns inget skräp, bara en massa användbart skrot!
/Nieltz

APA!  ICQ/ae