1

Söker prima växellåda til 1303s. Bästa utväxling (om de har olika)

Kan hämta mellan Skellefteå och GBG i höst.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2

vad är det för speciellt med 1303s låda?
Har några 1302 lådor liggandes.

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

3

Det skiljer inte så mycket i totalutväxling på fyran på en 4,125:1 och en 3,875:1. 4,125-lådorna har 0,88 på fyran och 3,875 har 0,93. Det ger en total på 3,63:1 resp 3,60375.
Dock skiljer det nästan ingenting på de övriga växlarna så ska den sitta i en tung bil typ buss så är 4,125-lådorna att föredra.

De lådor som satt med AB-motorer har 4,375 och det är ingen hit att åka runt med.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

4,125 låda är det jag letar. Vad kan en sådan heta i vxllåds nummer?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

5

AH bör det vara.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

kan kolla vad jag har.

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

7

AO och AQ verkar vara 4,125 enl. http://www.creative-engineering.com/ind … ;Itemid=26

Om det dyker upp fler lådor så kan även jag vara intresserad!  ICQ/ab  Sorry för OT!

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

8

Ja har en 1303s låda, Kördes senast för en vecka senn så de är inget lagårdsfynd ....Finns i Jönköping. Maila isf [email protected]

Mvh Edström

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

9

Ligger även en låda hos mig, ska kolla nummer imorrn om jag kommer ihåg det.