1

Behöver lite hjälp ang montering av vevstake på vevaxel. Då själva "staken" är "exentrisk" placerad på storändan så skulle jag gärna vilja veta hur denna skall monteras för respektive cylinder. m.a.o skall det vara mer gods mot svänghjulet eller mot remskivan?
Handboken jag har säger en sak medans bilden på 3:ans vevstake ( ja, jag borde tagit en bild på alla) som jag tog innan demontering säger något annat Default/hmm

//Björn

2

Det är väl små upphöjningar på ena sidan av alla stakarna. Dem ska peka uppåt!

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

3

wille skrev:

Det är väl små upphöjningar på ena sidan av alla stakarna. Dem ska peka uppåt!

Helt rätt Wille! Bulorna uppåt!

4

Bulorna ni menar antar jag är "pressvecket" som finns på ena sidan?
Sitter dessa alltid på samma sida? Anledningen till frågan är det att dessa är bortslipade på tre stycken vid viktning ICQ/ad

//Björn

5

ja det är dom som visar sidan dom får man inte slipa bort det är inte där man vikt minskar, tyvär är det ett vanligt första gången fel

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

6

vwove skrev:

ja det är dom som visar sidan dom får man inte slipa bort det är inte där man vikt minskar, tyvär är det ett vanligt första gången fel

Visst kan man slipa bort bulan men då måste man på nåt annat sätt markera vilken sida som är "upp" på staken...

7

vwove skrev:

Hade ju ganska mycket vikt att ta bort och tyckte väl att bulan inte fyllde någon funktion......

8

stickan skrev:
vwove skrev:

Visst kan man slipa bort bulan men då måste man på nåt annat sätt markera vilken sida som är "upp" på staken...

Texten och bulan var på varsin sida på två av stakarna så då antog jag  att det var lika på samtliga stakar  ICQ/ab

//Björn

9

Bear skrev:
stickan skrev:
vwove skrev:

Texten och bulan var på varsin sida på två av stakarna så då antog jag  att det var lika på samtliga stakar  ICQ/ab

//Björn

Ja,så är det..