2012-08-16
Ja, då var det dags för en uppdatering då det va ett tag sedan. Vad har hänt då? Egentligen ingenting
Men jag nådde mitt mål att ha den färdig så att jag och sambon kunde åka på en liten semester i den. Vi for iväg på en fyra dagars tur, vi hade egentligen inget mål mer än att vi skulle åka ner till västkusten. Det visade sig sedan att det blev en en dag med räkor på Smögen, en dag med karuseller på Lisseberg, en dag med shopping på Ullared och en dag för att åka hem.
Bussen funkade felfritt och gick väldigt bekvämt på vägen...fick tillochmed köra om lite bilar då och då
Enda missödet som vi hade var att det luktade bensin i kupén, så det gällde att tanka så man hade så lite bensin som möjligt när vi ställde ner den på campingplatserna. Någon som vet vad det kan vara för fel? Jag såg inget läckage varken under bilen eller i motorn, det luktade mest efter tankning och när jag körde i kurvor.
Semestern blev iaf lyckad och på något underligt vis så får man alltid så vänligt bemötande av grannarna på campingarna, och på något underligt vis så börjar alltid samtalsämnet med "- Å vilken härlig buss, en sån hade vi när jag va liten......."
Vad står på shemat nu framöver?
Nu är det sänkning och nya fälgar och däck som gäller, hoppas få klart det nu i början av september (så att jag kan få in den i garaget under vintern). 18" fälgarna som sitter på är till salu, vill du köpa dom så kontakta mig 
Slänger upp lite bilder från semestern:

Packat och klart, fikapaus utanför Ed

Härlig kväll på Solviks camping utanför Smögen

Räkor och rökt makrill är ett måste när man är på kusten

Härligt att vakna upp till denna utsikten på morgonen

Matrast nånstans påväg till Göteborg

Lissebergscampingen by night

...och Ullareds camping, känns lite liten