1

http://www.blocket.se/vasternorrland/VW … =4&w=1

Jag e superintresserad av denna! Ägaren säger att motorn startar, och har startats varje år. Senaste besiktning gjordes -98. Va kan en sån vara värd?
Jag är ny i denna vw värld, men har fått upp ögnen för bussar ICQ/ag , och bara MÅSTE ha en. Har tänkt använda den precis va den skall användas till. Att campa,  åka på road trips med min dotter Default/smile
Tacksam för svar, skall åka å se den i helgen.
/Miranda

2

Det är rosten som avgör i det här fallet tycker jag. Är bussen körbar och verkar reko mekaniskt, så avgör rosten om den är värd pengen. Rostlagning tar tid (om man ska göra det bra) och är inte så kul. Övrigt mek är mer eller mindre "underhåll" på en så här gammal buss. Visst bör man kanske se över bromsarna också, men det är mer mekanik än plåtarbete och man vill som regel ha koll på det oavsett objekt (såvida bussen inte är i bruk och ägaren kan intyga delarnas ålder). Just på grund av att det är enkretsbromsar är det viktigt att man har koll på bromseriet.

Titta efter rost hos batterihyllan, trösklarna, golvet och tvärbalkarna. Visst kan de rosta överallt, men där kommer det först enligt mig. Posta gärna bilder här om du vill ha hjälp med bedömningen.

Lycka till, den väcker habegär den där bussen!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Känns som att bussar som fungerar ligger i underkant av 100000 iaf...

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

4

Tack för svar! Vart ingen titt tyvärr:-( fanns ingen tid övers.. Men finns den kvar ska jag försöka kolla på den.. Blir det nåt, ska jag posta bilder här..ni är otroligt hjälpsamma här  ICQ/ag