1

2xRCA-3.5mm direkt till slutsteget

Funkar detta, tänkt att bara använda mig av min telefon eller ev mp3 spelare..

Och hur blir ljud,volymkontroll etc..

/Erik

2

Ingen?

3

låter inte helt omöjligt, nivåerna brukar funka de gånger jag kopplat RCA direkt från en "spelare", men du ska nog se till att ha ett steg du kan justera offsettnivån så att den passar din telefonvolymkontroll. Risken är väl att du nån gång drar upp volymen på telefonen till max och spräcker trumhinnorna alternativt ställer nivån på steget så lågt att du aldrig kan poppa högt... Men är tanken bara att få drägligt ljud på enklaste sätt och du har ett steg liggande, varför inte? Sen kan jag väl personligen tycka att billigaste radion på tex biltema nog har både inbyggd MP3 samt line in OCH volym & bas/diskantkontroll är en enklare väg att gå... och troligen billigare också... Sätt den under sätet eller i handskfacket så skämmer den inte...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

4

Vill inte ha något synligt utan bara nån snygg kabel som kommer upp mellan sätena.. så slipper jag även kablage till stereo ICQ/ab  En vettig kabel som jag behöver ligger på en hundring.. får väl köpa och prova..

5

Det beror på vad för enhet du har och hur låg prein är på ditt slutsteg. Jag använder min Iphone 4 så mot mitt Harman Kardon slutsteg i min Boom Box som jag har i bilen.

6

glöm inte en matning till remote in på steget, detta med tex en brytare någonstans smidigt så du kan slå på och av steget.

7

Köp en "ovettig" kabel på ebay för fem kronor istället så kan du lägga de 95 kr du sparar som insats till en stereo att montera dolt istället om det inte funkar... ICQ/ad eller en bra kabel OM det funkar... ICQ/ag

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

8

Köp en Supra så får du både en som fungerar och är snygg. Du kan även beställa den i din egen längd om de mot förmodan inte har någon som passar.
http://www.fynda.se/produkt/supra-bilin … ereo/1931/