Tjenare!
Har en 66a som jag har haft stora problem med att bromstrumman höger bak slits ut i splinesen. Sista trumman jag satte dit har jag åkt med i ca 4h innan den va helt slut. Den är kraftigt sänkt och jag vet att trummerna får ju mer stryk ju mer kamber man har men inte att man ska behöva byta trumma efter 4h känns lite konstigt?
När jag sätter dit en ny trumma så går den väldigt tight o fint på o får inget glapp alls när jag drar fast trumman.
Är det någon där ute som har varit med om nått liknande eller har nått tips till en som vill ut o åka bubbla igen innan sommaren är slut?
Vanligaste felet är att man inte drar åt muttern tillräckligt hårt. Den ska dras med 350 Nm.
Ali G
Japp så är det, ränsa en för 2år sen den tyckte jag att jag hade dragit åt men inte då, nu drar jag åt som fan med 2m rör och jag har massor med camber och har inte problem med det 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Jag tvivlar på att camber påverkar detta. Man kan mata på flera hundra hk på detta men drar man inte åt och det börjar glappa så har man snart inga splins kvar.
Ali G
Okej, uppskatningsvis så kanske jag drog 250nm som mest men skall pröva med sista trumman o dra utav bara F*N,
men kan de bli så här om man har en väldig obalans på drivaxeln ?
Det är inte så att du har en dålig nytillverkad navmutter med ojämn anläggningsyta mot trumman?
Fick så när jag åkte hem från Bug Run för två år sedan.. Muttern satt för löst. Nu åtdragen, inga problem sedan dess.