1

Undrar om det är någon som har tips på vad som kan lösa mitt problem.

Symptom:
Motorn dör vid gaspådrag, men går precis som vanligt med choken utdragen (även på höga varvtal).
På tomgång går motorn precis som vanligt.

Rengjorde de munstycken jag kom åt idag, men jag har inte plockat isär hela förgasaren.

30hk motor.

2

Har inga folkaspecifika tips men några fel (som inte kräver demont av förgasare/bensinpump) jag haft på fordon med liknande beteende är följande:

• Igensatt bränslefilter - Prova utan/byt
    Locket på luftrenare löst - Suger inte luft genom luftfiltret och går för magert - Täta...

Trött soppapump kan vara en felkälla - Vill man kolla utan alltför mycket mek så lånar man en elektrisk som nån mekarpolare har liggande på hyllan & kopplar in provisoriskt...  ICQ/ad

Annrs gissar jag på flottör- eller munstycksproblem.

3

gorber skrev:

Har inga folkaspecifika tips men några fel (som inte kräver demont av förgasare/bensinpump) jag haft på fordon med liknande beteende är följande:

• Igensatt bränslefilter - Prova utan/byt
    Locket på luftrenare löst - Suger inte luft genom luftfiltret och går för magert - Täta...

Trött soppapump kan vara en felkälla - Vill man kolla utan alltför mycket mek så lånar man en elektrisk som nån mekarpolare har liggande på hyllan & kopplar in provisoriskt...  ICQ/ad

Annrs gissar jag på flottör- eller munstycksproblem.

Jag vet i fan alltså, iom. att den går bra på höga varv med choken utdragen, då får den ju tillräckligt med soppa för att varva max. Då borde man väl kunna utesluta både soppapumpen och luftrenaren eller tänker jag fel?

Jag har riktigt dålig koll på det här med motorer men jag delade förgasaren och rengjorde nålmunstycket och 2 andra "munstycken" som jag kunde skruva ut. Lyfte även bort flottören och den verkade okej...