1

Tjenare va tror ni om denna ide använda befintlig värmekanal som finns till framrutan.

Installera en sådan här http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Ventil … akt-25832/   en på varje sida och skarva ihopa med flexislang.

Så värmen man får från värmekammrarna få lite hjälp på traven med dessa fläktar.

Blir en fläkt på var sida som kopplas med vipbrytare.

Har lite problem med imma nu på kvällarna.

Va tror ni om iden kommer det att fungera bra?

Någon annan placering?

Eller annan fläkt.

Funderade först om man skulle göra en adapter till spjällena i trösklarna och trycka in slang där och en hjälpfläkt.

Tänkte även om man skulle koppla dessa på friskluftsintagen vid rutan men då faller biten med möjlighet till värme?

2

Jag gjorde en annan variant med värmen när jag hade en 1303a som det satt ebersprakare i.
Kapade ur ifrån utblåset till frisklufts kanalerna vid framrutan och se då behövdes det aldrig skrapa ruta eller imma igen.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Jag kör med den båtfläkten som enda ventilation i bilen och den flyttar faktiskt förvånansvärt lite luft. jag misstänker att du knappt kommer märka någon skildnad. jag har monterat min fläkt fram istället för eber och det funkar bra mot imman om man inte har blöta kläder o så då orkar det inte. (jag har ingen värme i bilen) enda jobbiga är att den väsnas som f*n.

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

4

kapa? i plåten ?

Ok den förflyttar så lite luft det va ju inge bra det inte:( jag har en gammal kupefläkt från en gammal bil vet ej vilken. Ska tästa med och se om den flyttar luft så det räcker. Iden annars känns ganska så bra ?
Den båt fläkten tror ni den skulle räcka om man kopplar in den riktad framåt i ventgallrena i tröskeln ?
vill ju inte göra åvärkan som är går återställa i en annars orörd bil som är sjukt fin.

5

gjorde en istallation med en t2 värme fläckt (dom hänger i motor rummet)sög luften inne i kupen o tryckte den genom värme kammarna o org kanalerna framåt,reglerade fläckten med 3stegs fläckt reglaget från golf1,bra drag varmt som tusan men med en imma som i en bastu ICQ/ag dåliga värme kanaler innehåller mycke fukt :cool:vanligaste felet med dålig effekt på 1302-3 moddeler är att papp slangen som går upp i a-stolpen trasas sönder innefrån o blir till en propp

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

6

vwove skrev:

gjorde en istallation med en t2 värme fläckt (dom hänger i motor rummet)sög luften inne i kupen o tryckte den genom värme kammarna o org kanalerna framåt,reglerade fläckten med 3stegs fläckt reglaget från golf1,bra drag varmt som tusan men med en imma som i en bastu ICQ/ag dåliga värme kanaler innehåller mycke fukt :cool:vanligaste felet med dålig effekt på 1302-3 moddeler är att papp slangen som går upp i a-stolpen trasas sönder innefrån o blir till en propp

Gjorde en liknande installation i bakluckan på en Toyota.
Satte en eber i bakluckan rakt upp genom hatthyllan ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad
All fukt ifrån bakluckan kondenserade inne i bilen, det var som att köra omkring med en regnskog.........varmt som faen och det regnade inne i bilen, jag ljuger inte, det regnade inne i bilen Default/lol  Default/lol  Default/lol
Ta ventilationen utifrån bara så blir det bättre ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

7

gjorde lika i min bil med biltemafläckten.. jag tog frostflexo slang som jag instalerade på värmekammarna samt gjorde jag en skop från olje kylaren , lite gratis värme . som jag satt i hop med fläckten sen drog jag en slang fram till rutan och gjorde tvågrens uttag till båda sidor av framrutan funkar kanon !!

Volksrod är grejen !!

8

Husk at for å få varm luft inn i bilen, må like mye luft ut av bilen. Ellers stannar imman kvar i bilen. Og kuldan.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.