1

Var i förbränningsrummen törs man ta ur mest material. Behöver ta ur 1-3 cc ur tre av "topparna", de är upptagna för 94 mm borr så material är ju redan avverkat.

//Björn

2

Lägg in en bild på förbränningsrummet?

Om vi tänker att du har bearbetat originaltoppar för 94mm cyl, så slipar man ju ur runt ventilerna och då kan man ju variera lite.
Annars om det är moderna toppar så...-bild?

3

mettis skrev:

Lägg in en bild på förbränningsrummet?

Om vi tänker att du har bearbetat originaltoppar för 94mm cyl, så slipar man ju ur runt ventilerna och då kan man ju variera lite.
Annars om det är moderna toppar så...-bild?

Skall försöka ta en bild imorgon  ICQ/ab

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/eb465d34a288fb7c2c7d9b602c7e9aa6.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

4 Senaste redigerad av Bear (2012-08-01 09:02:13)

Här behövs det tas ur 3cc

Post's attachments

IMAG0328.jpg, 707.96 kb,  x
IMAG0328.jpg 707.96 kb, 1 downloads since 2012-08-01 

5

Om du lufter upp insugs ventilen så den är i linje med förbränings kanten ta skjutmåttet å rista cirka 10-12mm på nedsidan av insugs sidan
andra sidan sitter tändstiftet
Man vill ha en jämn radie på den sidan för att luften skall flöda fint
sen skall du jämna till vid tändstiftet  sen kan du fixa till kanten i botten på förbräningsrumet effter ventiljobbet
varför har du härjat på avgas sidan ????
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6 Senaste redigerad av Bear (2012-08-01 21:15:29)

PPRMicke skrev:

Om du lufter upp insugs ventilen så den är i linje med förbränings kanten ta skjutmåttet å rista cirka 10-12mm på nedsidan av insugs sidan
andra sidan sitter tändstiftet
Man vill ha en jämn radie på den sidan för att luften skall flöda fint
sen skall du jämna till vid tändstiftet  sen kan du fixa till kanten i botten på förbräningsrumet effter ventiljobbet
varför har du härjat på avgas sidan ????
/// Micke

Ok, tror jag förstår. Skall göra några tappra försök imorgon. När det gäller de härjningar som är gjorda "skyller" jag på Landelius  ICQ/ad

//Björn

7

Nu är det så att dom Härjningar som Micke know it all syftar på är kopierade från några snövita amatörer i USA. Jag vet inte om någon här har hört talas om Steve Timms eller en vilsen japan vid namn Fumio Fukaya. Hursomhelst så har jag helt enkelt snott dras design efter att ha sett hur deras toppar funkar både på gatan och i racebilar.Jag försökte en gång köpa ett par Fumiotoppar men när dom gick över 10papp gav jag upp.

8

Men hasse tiden går framåt  ICQ/ab
flödade ett par Steve Timms i våras blev ganska förvånd  ICQ/an
men det är well som vanligt   Default/hmm
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke