Var i förbränningsrummen törs man ta ur mest material. Behöver ta ur 1-3 cc ur tre av "topparna", de är upptagna för 94 mm borr så material är ju redan avverkat.
//Björn
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Ta ur material i förbränningsrum
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Var i förbränningsrummen törs man ta ur mest material. Behöver ta ur 1-3 cc ur tre av "topparna", de är upptagna för 94 mm borr så material är ju redan avverkat.
//Björn
Lägg in en bild på förbränningsrummet?
Om vi tänker att du har bearbetat originaltoppar för 94mm cyl, så slipar man ju ur runt ventilerna och då kan man ju variera lite.
Annars om det är moderna toppar så...-bild?
Lägg in en bild på förbränningsrummet?
Om vi tänker att du har bearbetat originaltoppar för 94mm cyl, så slipar man ju ur runt ventilerna och då kan man ju variera lite.
Annars om det är moderna toppar så...-bild?
Skall försöka ta en bild imorgon 
Här behövs det tas ur 3cc
Om du lufter upp insugs ventilen så den är i linje med förbränings kanten ta skjutmåttet å rista cirka 10-12mm på nedsidan av insugs sidan
andra sidan sitter tändstiftet
Man vill ha en jämn radie på den sidan för att luften skall flöda fint
sen skall du jämna till vid tändstiftet sen kan du fixa till kanten i botten på förbräningsrumet effter ventiljobbet
varför har du härjat på avgas sidan ????
/// Micke
Om du lufter upp insugs ventilen så den är i linje med förbränings kanten ta skjutmåttet å rista cirka 10-12mm på nedsidan av insugs sidan
andra sidan sitter tändstiftet
Man vill ha en jämn radie på den sidan för att luften skall flöda fint
sen skall du jämna till vid tändstiftet sen kan du fixa till kanten i botten på förbräningsrumet effter ventiljobbet
varför har du härjat på avgas sidan ????
/// Micke
Ok, tror jag förstår. Skall göra några tappra försök imorgon. När det gäller de härjningar som är gjorda "skyller" jag på Landelius
//Björn
Nu är det så att dom Härjningar som Micke know it all syftar på är kopierade från några snövita amatörer i USA. Jag vet inte om någon här har hört talas om Steve Timms eller en vilsen japan vid namn Fumio Fukaya. Hursomhelst så har jag helt enkelt snott dras design efter att ha sett hur deras toppar funkar både på gatan och i racebilar.Jag försökte en gång köpa ett par Fumiotoppar men när dom gick över 10papp gav jag upp.
Men hasse tiden går framåt
flödade ett par Steve Timms i våras blev ganska förvånd
men det är well som vanligt
/// Micke
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Ta ur material i förbränningsrum
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.