Jag undrar om nån med en Buss med typ4 förgasaremotor har bytt till elbränslepump. Var har ni köpt pumpen och hur funkade det? Det skulle självklart vara en lågtryckspump.
Tacksam för svar 
Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Typ4 motor och elbränslepump
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag undrar om nån med en Buss med typ4 förgasaremotor har bytt till elbränslepump. Var har ni köpt pumpen och hur funkade det? Det skulle självklart vara en lågtryckspump.
Tacksam för svar 
biltema funkade helt ok 
Har du nåt nummer?
Rainier, fick inte du pumpen som jag åkte och köpte på BT med dom andra grejerna du fick? I november-december eller när det var, när jag var förbi och bussen gick dåligt och vi misstänkte bränslepumpen?
Biltema pumpen gick sönder bytte den till en annan som jag köpte ny den med biltema som inte funkade blev trött på skiten och köpte en ny på AD-center
Rainier, fick inte du pumpen som jag åkte och köpte på BT med dom andra grejerna du fick? I november-december eller när det var, när jag var förbi och bussen gick dåligt och vi misstänkte bränslepumpen?
Nej den fick jag inte. Men jag vet inte om Biltema's pumpar är så pålitliga. Det är till en kund som ska köra med sin Bus till Iran. Då vill man vara säker att pumpen håller 
Behövs det inte göras om något? Tänkte på en returledning? Har troligtvis en trött mekanisk pump på min förgasarfyrkantspickup. Tänkte testa med biltemas pump.
Är det bara att koppla på den på ledningen?
Behövs det inte göras om något? Tänkte på en returledning? Har troligtvis en trött mekanisk pump på min förgasarfyrkantspickup. Tänkte testa med biltemas pump.
Är det bara att koppla på den på ledningen?
Det är bara att koppla den till den befintliga ledningen..
Tack för toppensnabbt svar! Då drar jag och köper mig en billig pump så får vi se hur länge den håller.
Då kommer följdfrågan då jag är nyfiken av mig.
Varför behöver jag ingen returledning? Är det för att pumpen i sig är för klen så det inte trycker igenom förgasaren? Ja... Ni fattar nog vad jag menar.
Tack för toppensnabbt svar! Då drar jag och köper mig en billig pump så får vi se hur länge den håller.
Då kommer följdfrågan då jag är nyfiken av mig.
Varför behöver jag ingen returledning? Är det för att pumpen i sig är för klen så det inte trycker igenom förgasaren? Ja... Ni fattar nog vad jag menar.
Exakt! 
Fan va smart jag är 
Jag använder en sån här till mitt bygge;
http://www.dalhems.se/Product.aspx?guid … 6f9d7568c9
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Typ4 motor och elbränslepump
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.