1

Tjena gott folk !

Håller som ni kanske vet på med en wbx installation i min bil . tryckplattan o svänghjulet får utmärkt plats i "bellhousinget" efter noggrann upptagning , mitt problem nu är att 228mm tryckplattan slår i startmotorn o låser upp hela motorn stenhårt , har testat o spaca ut startmotorn men utan att lyckas. hur har ni som kört på detta gjort ? teorier finns det gott om men hands on KUNSKAP hade varit gött. står o stampar stenhårt på det här nu....

Jag vet ju att folk lyckats köra med detta så nu är bara frågan hur ?

Hjälp en fattig idiot att få framföra sin dumhetskreation innan vintern ICQ/ab

//dann

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

2

Hej
Har du bytt startmotor? Om inte så behöver du en som inte är lagrad i växellåda jag har en från en 911:a men jag har för mig att autmaticversionen samt vw med typ 4 motorer funkar. Om du bytt startmotor , tja då har jag inget förslag just nu men jag ska i så fall fundera vidare ....

3

En vanlig startmotor från typ1 borde funka,men du kan inte använda en från typ2 med 2-litersmotor. Vad har du för startmotor?

4

jag har testat både typ 2 startmotor och t3(t25) automat syncro med spacer på 10mm som hehövs enligt shoptalkforums killarna .... båda slår i tryckplattan.... någon standard bubblastartmotor äger jag oturligt nog inte....

fan måste ju finnas några handfasta tips på detta. typ fungerande recept a-b-c ..... för gjort det här innan vet jag att folk har .

5

tog wbx manuell start motor la dit mutter som distans sen funkade det ,du kanske måste ha tjokare spacer Default/hmm

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

6

vwove skrev:

tog wbx manuell start motor la dit mutter som distans sen funkade det ,du kanske måste ha tjokare spacer Default/hmm

ofanken . då vet jag var jag ska ta o börja med. åker o skaffar mig en sån idag

tack för hjälpen