1 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-07-30 06:23:27)

Som titeln lyder vill gärna ha tips på allt som har med luftkylt VW att göra där. Träffar? Klubbar?
Vad ska man ta med sig hem? En våt dröm vore att hitta billiga safarirutor till splittbuss. Både fram, bak och sidorna.

Tackar för era tips, vill förbererda mig på bästa sätt så jag är kapabel att tillgodose mig vistelsen VW-optimalt.
Har Googlat som faan men till no avail.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Har rest en hel del i Kina och kan väl bara säga att du har inte mycket luftkylt att se fram emot... Tyvärr.  Massor av delar tillverkas i landet, men marknaden där är noll. Men om du undrar hur man tillagar hund eller sköldpadda har du åkt rätt!

3

JockeB skrev:

Har rest en hel del i Kina och kan väl bara säga att du har inte mycket luftkylt att se fram emot... Tyvärr.  Massor av delar tillverkas i landet, men marknaden där är noll. Men om du undrar hur man tillagar hund eller sköldpadda har du åkt rätt!

Hmmm, ja, det du säger stämmer gott med mitt googlande, jag kammade noll. Men det är klart att i 20 milj staden Beijing
måste det finnas en liten affär nånstans, ett guldkorn, men det gäller att ha kontakter eller av en slump hitta det.
Jag googlar vidare.

PS: Ja, vi har en del läckerheter på önskelistan, oxpenis, råttestiklar och varför inte aphjärna. mums!

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

4 Senaste redigerad av david (2012-08-09 23:41:46)

Jag har ett tips, köp INTE med dig en massa fejkade märkesjackor. Jag och alla andra på mitt jobb gjorde den tabben. Att det var dåliga köp visade sig ganska snabbt, på resan tillbaka fick vi springa genom Arlanda för att hinna med vårt anslutningsflyg till Götet. När vi kom fram till det andra planet var det som om man ställt sig under en dusch för att de "fina" skaljackorna inte andades ett skit. ICQ/ab

Har inte använt någon av jackorna sedan dess, men de ser helt okej ut vid en första anblick. ICQ/ad

Det roligaste var prutningen när man visste vad man kunde få prylarna för...
Säljaren: Jackan kostar 3200.
Jag: Hmm, du får 180.
Säljaren: Okej vilken storlek?

De var galet duktiga på att känna av om man hade varit och handlat tidigare och visste ungefär vad man kunde få prylarna för.