Funderar på att uppgradera min biltemalackspruta, är det någon som har något tips på en bra och prisvärd lacksputa om man vill hoppa upp lite i kvalité? Sedan kanske jag egentligen först skulle frågat om jag som hobbylackerare kommer märka någon skillnad eller klarar jag mig med biltemas prylar?
Air gunsa är en prisvärd och bra spruta, men den har inte alls samma breda och fina sprutbild som Devilbiss eller Sata
men det är proffs sprutor som ligger i en helt annan prisklass. Provar man en fin spruta vill man inte ta i en billig
spruta mer, men titta på en Air gunsa........
Devilbiss har en "billig" spruta som funkar riktigt bra.
Firman jag jobbar på köpte den för under tusenlappen.
Devilbiss GTI Pro serien består av tre olika sprutor kan tilläggas (bas,klar,solid)
Borde vara den här lowang tipsade om: http://www.billackering.eu/DeVilbiss-SL … aergspruta
If it sounds good it is good!
Jag söker en prisvärd spruta i 2500:- klassen för solid lack... och/eller en som ev kan funka att lacka bas och klarlack med oxå... min gamla(20år) onämnbara 700:- spruta har gjort sitt...
sen söker jag en bra spruta för grundfärg... gärna en för runt 1000:-
kom med förslag på vad man skall satsa på...
Ovanstående funkar till både solid och klarlack och den går hur bra som helst.
Sata gör riktigt bra grundsprutor.
Är kass på modellnamn 
Jag söker en prisvärd spruta i 2500:- klassen för solid lack... och/eller en som ev kan funka att lacka bas och klarlack med oxå... min gamla(20år) onämnbara 700:- spruta har gjort sitt...
sen söker jag en bra spruta för grundfärg... gärna en för runt 1000:-
kom med förslag på vad man skall satsa på...
Åk ut till bergeforsens bil och lack, dom har bra grejjor.