1

Funderar på att  uppgradera min biltemalackspruta, är det någon som har något tips på en bra och prisvärd lacksputa om man vill hoppa upp lite i kvalité? Sedan kanske jag egentligen först skulle frågat  om jag som hobbylackerare kommer märka någon skillnad eller klarar jag mig med biltemas prylar?

2

Air gunsa är en prisvärd och bra spruta, men den har inte alls samma breda och fina sprutbild som Devilbiss eller Sata
men det är proffs sprutor som ligger i en helt annan prisklass. Provar man en fin spruta vill man inte ta i en billig
spruta mer, men titta på en Air gunsa........

3

Devilbiss har en "billig" spruta som funkar riktigt bra.
Firman jag jobbar på köpte den för under tusenlappen.

Ät gul snö, det kan vara öl.

4

Devilbiss GTI Pro serien består av tre olika sprutor kan tilläggas (bas,klar,solid)

Borde vara den här lowang tipsade om: http://www.billackering.eu/DeVilbiss-SL … aergspruta

//micke

If it sounds good it is good!

5

Jag söker en prisvärd spruta i 2500:- klassen för solid lack... och/eller en som ev kan funka att lacka bas och klarlack med oxå... min gamla(20år) onämnbara 700:- spruta har gjort sitt...

sen söker jag en bra spruta för grundfärg... gärna en för runt 1000:-

kom med förslag på vad man skall satsa på...

6

Ovanstående funkar till både solid och klarlack och den går hur bra som helst.
Sata gör riktigt bra grundsprutor.
Är kass på modellnamn  ICQ/ac

Ät gul snö, det kan vara öl.

7

rogga skrev:

Jag söker en prisvärd spruta i 2500:- klassen för solid lack... och/eller en som ev kan funka att lacka bas och klarlack med oxå... min gamla(20år) onämnbara 700:- spruta har gjort sitt...

sen söker jag en bra spruta för grundfärg... gärna en för runt 1000:-

kom med förslag på vad man skall satsa på...

Åk ut till bergeforsens bil och lack, dom har bra grejjor.

Mera känd som jb...