1

Har en typ 1 -59a konverterad till 12v. Pilarna kör jag på 12v, dom slår ut som dom ska, men jag får dom inte att lysa. Jag har ingen lampa i instrumenthuset heller, har dock provat sätta dit en men hittar ingen pluskabel dit (om det nu ska vara en?). Får iaf inte den att lysa heller. Det sitter endast en jordning i bläcket där lamphållaren ska sitta (antar jag).

Måste lampan sitta där för att pilarna ska lysa? Har kikat ena pilen och den har kontakt överallt så lampan Borde ska lysa, men nej, det händer ingenting.

Några idéer?

2

det är inget "magic" alls - fälls pilen ut så ska det gå få lampan lysa, men lätt med glappkontakt... bara ta loss glaset och kolla alla anslutningar ordentligt...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

här har du elschemat.....

http://www.vwtyp1.com/teknik/elschema/VW%2058-59.jpg

får du inte till det kan vi alltid titta på det på en onsdagsträff.....

4

för att förtydliga, lampan på panelen styrs av de tunna trådarna och blecket som kopplas till när pilen fälls upp. dvs lampan har INTE matning i den tunna ledingen som kanske vissa förvillas att tro om man kollar elshcemat ovan... dvs fälls pilen upp ska lampan i pilen tändas. håller man ut pilen med handen men slår av "spaken" så har jag för mig att kontrollampan lyser fortfarande...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)