1

Sprutade en 2komponents epoxi primer med aluminium i på min bubbla kaross idag. Nått gick åt helvetet. Den blev helt knottrig. Slipar man ner den grundar med ett känt märke och drar på slipgrund eller drar man på slipgrund och sedan slipar den jämn?

Är plånboken snål får man mer arbete.

utan vw just nu... :-(

2

Måste ställa några dumma frågor:

Var karossen plåtren?
Varför epoxi med aluminium i?
Du menar inte epoxis etsande grund för aluminium?
Vad menar du  med knottrig?
Du hade inte för lite förtunning i?
Sitter epoxin fast går det utmärkt att lägga på en slipgrund och slipa den slät, men då är risken stor att man slipar igenom slipen/epoxin och du är tvungen att lägga ett nytt lager epoxi där du gått igenom till plåten.
Eller du slipar epoxin slät, men det är ett skitjobb då epoxin sätter igen slippappren fort och lägger på mer epoxi där du gått igenom.
Jag lägger epoxi på och sedan en slipgrund därefter slipar jag bort topparna innan jag lägger på ett par lager topplack.
Därefter slipar jag helt slätt och lägger ett sista topplager.
Men det är mitt jobbiga sätt.

stenis
orust

3

Karossen var plåtren. Jag såg inte att det var aluminium i utan köpte en 2komponents epoxi och såg efteråt at den innehöll aluminium.

Jag tror nog jag hade för lite förtunning i. Jag hade i ca 20% förtunning.

Planen nu är nog att slipa epoxin slät på alla synliga ytor. Mina bröder ska få rycka in en helg. Sedan kör jag på Hagmans primer på det som slipats sen blir det slipgrund och sedan lack.

Vad tror ni om det?

utan vw just nu... :-(

4

Låter helt ok.

stenis
orust