26

själv tycker jag mest det är intressant att veta vad bilar säljs för...

håller med om att 20.000 inte är avgörande för en bil man förhoppningsvis har kvar många år... däremot kan ju en bil snabbt kosta mer än 20.000 i renovering, så ibland har jag just undrat detta med riktigt fina bilar som inte är så mkt dyrare än ganska risiga...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

27

Ja, eller varför är inte risiga bilar så mycket billigre än fint renoverade ICQ/ad

28

Det finns ju en klar fördel med skavanker på bilen och det är i närkontakt med andra föremål.  ICQ/ad Fast det är klart, en fint renoverad bils front är ju inte lika oersättlig som en orörd bils dito.

Sen tycker jag det är trevligt när bilar har litegrann samma ärr och fel som vi människor samlar på oss genom åren; när vi föds är vi oskuldsfulla och lena att ta på, men med tiden får vi fler och fler attribut som gör oss till de vi är, vare sig det är ett vanprydande ärr på buken efter en operation, eller en osedvanligt kraftig skäggväxt. Sån är iaf min åsikt, en del håller sig i skick hela livet, men är knappast lika lena som när de föddes.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

29

kee skrev:

Det finns ju en klar fördel med skavanker på bilen och det är i närkontakt med andra föremål.  ICQ/ad Fast det är klart, en fint renoverad bils front är ju inte lika oersättlig som en orörd bils dito.

Sen tycker jag det är trevligt när bilar har litegrann samma ärr och fel som vi människor samlar på oss genom åren; när vi föds är vi oskuldsfulla och lena att ta på, men med tiden får vi fler och fler attribut som gör oss till de vi är, vare sig det är ett vanprydande ärr på buken efter en operation, eller en osedvanligt kraftig skäggväxt. Sån är iaf min åsikt, en del håller sig i skick hela livet, men är knappast lika lena som när de föddes.  ICQ/ab

håller med delvis, men risig är inte samma sak som skönt patinerad... men så är jag inte en fan av ratlookers, dock gillar jag "naturligt åldrade" bilar... alla bilar har ju en historia, den välbevarade, den renoverade eller en bruxad överlevare... bilen är roligare om man känner historien... det som är kul är att "bevarade" bilar börjat uppskattas mera, så de välbevarade inte direkt lackas om och får sin inredning bytt...

på tal om ghiacabbar så stod det lite om en i senaste "klassiker" - en tiding som har mycket VW reportage och (tycker jag) helsköna reseberättelser som jag tyvärr alltid glömmer att kolla igenom innan jag ska ut och bila...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

30

Min utläggning gällde snarast ironin i det att om en ägare till en bil har mycket god kompetens att hålla vagnen i skick, men försummar sig själv. Jag vet inte om jag tycker det är riktigt friskt egentligen... ICQ/ad

(ska med detta inte påstå att jag är något föredöme, men jag har ju ganska buckliga och rostiga vagnar också)  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't