1

Funderar lite på 67:an jag har stående ute på garageuppfarten.
kulbult med wide 5.
Om jag gör nya rör med gavlar kan jag använda allt annat men ändra till avståndet imellan rören till länkpinne?
Vill ju inte kapa sönder ovalens framvagn.

2

Jag tror att spindlarna är för höga och därför är länkarmarna inte parallella längre.

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

3

kolla en bit in i Mats W bygge så ser du vad som behövs ICQ/ab
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=637

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

johan81 skrev:

Funderar lite på 67:an jag har stående ute på garageuppfarten.
kulbult med wide 5.
Om jag gör nya rör med gavlar kan jag använda allt annat men ändra till avståndet imellan rören till länkpinne?
Vill ju inte kapa sönder ovalens framvagn.

Kan du utveckla din frågeställning lite? Inte säker på att jag förstår hur du menar Default/hmm . Annars har vi mycket riktigt moddat lite på en 69:a framvagn i vår projekt tråd, precis som Johan nämner.

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

5

Om du tittar i Mats tråd så ser du att vi fick flytta upp undre rör fästet så att vi fick dit den gamla framvagnen.

6

Om jag förstår dej rätt så undrar du väl om det går att montera in länkpinne bärarmarna i kulbults rören om man bara kortar tornen så rören får rätt c-c för länkpinne?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

7

Arghh, jag känner mig gammal... men jag kan inte hålla mig längre.
Jag brukar inte vara besser.... ehh jo det brukar jag  ICQ/ae
Varför kallar alla tidiga spindeln för länkpinne? Bara för att det heter linkpin på engelska.
Vi har ett bra svenskt namn, ledbult!
Ni får förstås kalla det vad ni vill men nu har jag fått det ur mig, för en liten stund.  ICQ/ag

8

Haha Tomten det är skönt att få ur sig en del saker ibland ICQ/ab
Jo om jag kan göra det tydligare så menar jag att ta 67:an med kulbult  kapa av tornen och skära ut nya med c-c måttet med ledbults ICQ/ab  avståndet och funkar det då?
Eller blir det påfrestningar mm så att det inte går?

9

Det borde bli väldiga brytningar om du skall behålla spindlar och bärarmar från 67an. Tror inte att det funkar. Byt ramhuvudet eller bygg om. Nya ramhuvuden finns att köpa.

10

Det går att göra...har en sådan om du vill byta mot din org kulbult och inte bor så långt ifrån Grängesberg.

Har nån bild på datorn nånstans.