1

Ska det verkligen komma ojla ut avgas systemet när man varvar upp den upptäkte detta igår kväll när jag var ute å pillade på motorn....är det kolvringarna? eller mera allvarligt fel?

Fake split -67 såld

2

VwSimon skrev:

Ska det verkligen komma ojla ut avgas systemet när man varvar upp den upptäkte detta igår kväll när jag var ute å pillade på motorn....är det kolvringarna? eller mera allvarligt fel?

Riktigt dåliga kolvringar eller hål i en kolv...

3

Är du säker på att det är olja? det är inte så att det bara är lite sotblandat kondensvatten.
Om kolvringarna skulle vara så slut eller om du har hål på en kolv borde du ha en märkbart svag motorstyrka.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

4

Ryker den blått?

5

Torpa skrev:

Är du säker på att det är olja? det är inte så att det bara är lite sotblandat kondensvatten.
Om kolvringarna skulle vara så slut eller om du har hål på en kolv borde du ha en märkbart svag motorstyrka.

okej då måste det vara sotvatten för det är som en spray å så blir man svart. Men jag har inte nån svagare motor....tack för svaret vart lite rädd att det var ett motorhaveri nära..

Fake split -67 såld

6

rs68 skrev:

Ryker den blått?

Ryker inte blått

Fake split -67 såld

7

Då är det nog ingen fara...Lite sotvatten får man i alla avgassystem,och speciellt om man bara åker korta sträckor.

8

okej det är som en spray när man gasar på om man har handen för avgas systemet.....tack för upp lysningen är av en liten rookie..:)

Fake split -67 såld

9

VwSimon skrev:

okej det är som en spray när man gasar på om man har handen för avgas systemet.....tack för upp lysningen är av en liten rookie..:)

Ingen fara..Nybörjare har vi alla varit!  ICQ/ab