1

Andra vändan jag äger denna buss. Ägde den första gången tillsammans med en kompis när jag var 14/15 men den blev såld då vi varken hade kunskap att rusta upp den eller plats att förvara den.
Nu är den dock i min ägo igen sisådär 8 år senare ICQ/ag

Är dock fortfarande helt värdelös när det gäller skruvning men nån gång måste man väll lära sig?  ICQ/ae
Första bekymret som gjorde mig sömnlös i går var hur jag ska lyckas med besiktningen angående bilbälten? den är reggad för 4 passagerare och just nu är skåpet tomt. Har ett baksäte stående dock.

ska jag fixa bälten till det tills besiktningen är gjord?
Ska jag regga om den på något smart sätt? (LB) vad krävs för detta? lastgaller?
Tanken är alltså att jag ska bygga egna soffor bak typ husbilsinredning fast utan gas och vatten osv och skulle helst vilja slippa slita ut inredningen inför varje besiktning.

Frågorna är många och säkert rätt dumma men ni får ha tålamod  ICQ/ae

Fler bilder kommer imorgon  ICQ/ab

Post's attachments

IMG_20120717_233902.jpg, 201.48 kb, 720 x 720
IMG_20120717_233902.jpg 201.48 kb, 164 downloads since 2012-07-24 

IMG_20120717_234101 (1).jpg, 201.92 kb, 720 x 720
IMG_20120717_234101 (1).jpg 201.92 kb, 171 downloads since 2012-07-24 

2 Senaste redigerad av utbys (2012-07-25 11:05:01)

Min bay är reggad som LB och har som tillägg i regbeviset som bostadsinredd och därmed eftersom den är reggad som det innan 2006 så får det finnas passagerare så många som det finns sittplatser för. Som jag fattade det så får inte nyreggade som "bostadsinredd" LB ha passagerare i lastutrymmet. Så det är i så fall vanlig registrering som personbil som gäller för dig? jag kan ha tolkat det fel men.... Detta innebär att jag bara har krav på bältesplatser för förare och 1passagerare.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … ssagerare/

Ytterligare passagerare får tas med i en bil med skåpkarosseri och bostadsinredning som hänförts till fordonsslaget lastbil, om bilen tagits i bruk före den 1 maj 2006.
... Undantagen gäller om den eller de ytterligare passagerare som tas med färdas på ett annat lämpligt fast monterat säte.

3

Det är ju en vetenskap i sig att tolka dessa texter på ett korrekt sätt, men en smart LB reggning verkar ju uteslutet nu  ICQ/an  Är det någon annan som har några ideér på hur jag ska göra för att komma undan på smidigast möjliga sätt?

4

Frän buss! ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

5

Löf: Tackar! Jo den är rätt hård  ICQ/ae

6

Samma gröna som min 72:a?
Funderar också på passagerar reggning på min, jag har lastbil med en passagerare...   Default/hmm

7

Tror att min var gul orginal iaf  ICQ/ab

Skulle vara skönt att veta vad som blir smidigast eftersom att skåpet är tomt just nu. Ifall man kan börja bygga eller vänta tills efter besiktningen. Själv blir jag inte klok av att läsa runt så det skulle vara trevligt om nån med egen erfarenhet kunde titta in i tråden  ICQ/ab

8

Det strulade när jag skulle föra över bilder till datorn men här har ni två stycken i alla fall  ICQ/ab

Här finns det potential
http://imageshack.us/photo/my-images/600/imag1086l.jpg/

Detta blir kul..
http://imageshack.us/photo/my-images/853/imag1089x.jpg/

Imorgon blir det att svetsa lite rost samt måla golvet fram  ICQ/ab

9

Nu ska det börja byggas inredning, Två soffor bak och ett nedfällbart bord är planen.
Håller just nu bara på att skissa men ska försöka komma ihåg att slänga upp lite bilder så fort byggandet börjar  ICQ/ab

Post's attachments

inredning.jpg, 121.67 kb, 1160 x 593
inredning.jpg 121.67 kb, 182 downloads since 2013-03-14