Har en bubbla typ1 61 som e omlackad från org ljus ljus grön till denna röda färg. har för mig att de e en org typ1 färg? villken isåfall?
Japp det är huven som ska org målas... då förra ägaren tyckte de var väldigt snyggt....
Tack på förhand.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Färgkod typ1
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har en bubbla typ1 61 som e omlackad från org ljus ljus grön till denna röda färg. har för mig att de e en org typ1 färg? villken isåfall?
Japp det är huven som ska org målas... då förra ägaren tyckte de var väldigt snyggt....
Tack på förhand.
Jag skulle tippa på att det är Ruby red (L456)
tackar
ska kolla upp de
En relaternade fråga.. vart finner man färgkoden ? alltså lär ju stå på nån bricka nånstan i bilen eller?
En relaternade fråga.. vart finner man färgkoden ? alltså lär ju stå på nån bricka nånstan i bilen eller?
Har inget direkt svar på din fråga, men om man har färgen framför sig så går ju att kolla in http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … stype1.php och jämföra så får man en liten visning vilken färg + kod det är 
TjejApa skrev:En relaternade fråga.. vart finner man färgkoden ? alltså lär ju stå på nån bricka nånstan i bilen eller?
Har inget direkt svar på din fråga, men om man har färgen framför sig så går ju att kolla in http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … stype1.php och jämföra så får man en liten visning vilken färg + kod det är
var tvungen att gå ut å söka å hade ja gjort de innan ja ställde frågan hade ju sluppit skämmas haha... sitter en klisterlapp fram bakom reservhjulet 
men tack för svaret iaf 
i främre bagage urtymmet..vid reserv hjulet.. eller posta en bild så kan nog dom lärde säga vad det e för färg.... en äldre bil tenderar ju vara om lackerad flertalet gånger..
i främre bagage urtymmet..vid reserv hjulet.. eller posta en bild så kan nog dom lärde säga vad det e för färg.... en äldre bil tenderar ju vara om lackerad flertalet gånger..
Har tur för har orginallack på min 
men Volvoson fan vikken nice länk, kunde man ju få koder på allt 
michaelth skrev:i främre bagage urtymmet..vid reserv hjulet.. eller posta en bild så kan nog dom lärde säga vad det e för färg.... en äldre bil tenderar ju vara om lackerad flertalet gånger..
Har tur för har orginallack på min
men Volvoson fan vikken nice länk, kunde man ju få koder på allt

Tur man har, då fick jag ju också lära mig att det går att hitta i bagageutrymmet!
Alltid lär man sig nå nytt 
http://www.wolfsburgwest.com/colors/colorchrt.cfm
Lite mer om färgkoder .
En till riktigt bra sida må jag säga!
Grejen med den här bilen är att den färgkoden som står vid reservhjulet inte stämmer. Lackades om på 80 talet om jag inte minns fel av far, då dottern skulle ha denna bil att åka i och en röd bubbla ska man ju ha! Det tråkiga då var att de inte lackade om bilen inuti kupén så där har den den vanliga ljusbeigea färgen som tidiga 60 talsfolkor har.
Färgen på den röda vet jag inte, men ta loss en bit (förslagsvis nummerplåtsbelysningen?) och ta med till en billackerare som har en som färgspektremaskin eller vad de heter.
//Calle (tidigare ägare, men inte den som tyckte det var vackert med plåtren huv) 
Oh va kul att höra lite historik bakom bilen
som tur e jobbar ja som bil plåtslagare o så har vi bil lackering på jobbet så vi har redan kollat fram liknande färg
hehe okej, tänkte lacka huven efter semestern. Sen ev under vintern så blir de kaross lyft o lacka bilen i org ljus grön färg 
Och orginalfärgen på din bil heter beryllgrön L478
Tackar ännu en gång 
Hej!
jag undrar vad jag har för färgkod på min?

Mvh Julle
Kolla om du har en papperslapp klistrad någonstans det har dom äldre och jag tror din ska ha men du kanske har 31F iberian red kanske
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Färgkod typ1
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.