1

Någon som vet om man kan hyra en såndär laser för hjulinställning någonstans?

Hemmasmide is the shit!

1303 73-  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6962

2

oboymannen skrev:

Någon som vet om man kan hyra en såndär laser för hjulinställning någonstans?

Det finns det men är du bered på att hyra i sexmånader
Jag vet vad det finns en beg (15år) för 17000kr
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Varför vill man hyra en sådan? Finns utbildat kompetent folk som jobbar med sådant och med tanke på vad en dylik utrustning kostar så är det billigt att lämna in.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Grejen är att jag såg en gång på wheeler dealers att de hyrde en modell man bara hänger på hjulet som verkade jävligt smidigt. Tänkte att man kanske kunde hyra såna här med för en billig peng. Jag brukar gå till pekkas framvagns service på hisingen. De är jävligt duktiga.

Hemmasmide is the shit!

5

Som Svwerker säger, varför inte bara lämna in den, kostar inte så mycket och dom kan ju det där så går ju fort för dom.

6

alpinebubblan skrev:

Som Svwerker säger, varför inte bara lämna in den, kostar inte så mycket och dom kan ju det där så går ju fort för dom.

Kanske vill göra det själv för att det är hans syn på hobbyn.

7

oboymannen skrev:

Grejen är att jag såg en gång på wheeler dealers att de hyrde en modell man bara hänger på hjulet som verkade jävligt smidigt. Tänkte att man kanske kunde hyra såna här med för en billig peng. Jag brukar gå till pekkas framvagns service på hisingen. De är jävligt duktiga.

Typ ett laser vattenpass?
Sånna kan man köpa billigt på clasohlsson tex.
Nu vet jag inte om de var de du menade dock.

8

Crazyweed skrev:
alpinebubblan skrev:

Kanske vill göra det själv för att det är hans syn på hobbyn.

Japp helt rätt. jag gillar att göra saker själv. hade jag velat lämna in min bil hade jag ju gjort de från början. men ja visst jag förstår er tanke att det inte är många slantar för att få nån som gör de. de lär väl bli så i sista ändan.

Hemmasmide is the shit!

9

Bajen skrev:
oboymannen skrev:

Nja inte riktigt. det var en del man hängde på bakhjulet som man hade själva måttskalan. andra delen hängde man på framhjulet med typ en laserpekare som är riktad mot måttskalan på bakhjulet.

Hemmasmide is the shit!

10

oboymannen skrev:
Bajen skrev:
oboymannen skrev:

Nja inte riktigt. det var en del man hängde på bakhjulet som man hade själva måttskalan. andra delen hängde man på framhjulet med typ en laserpekare som är riktad mot måttskalan på bakhjulet.

Dunlops hjulinstälnins maskin du far efter
Som någon annan sa man kan göra det skälv om man är lite fyndig
Som vi stälde hjulen med på stcc bilarna var 4a pallbockar två linor (murarsnöre) och ett vatten pass (digitalt)
och ett måttband på 3m
På dom bilarna stälde vi in alla vinklar på minut grader (1grad = 60min)
om du bara vet vad måtten är så brukar man kunna fixa till det  ICQ/ab
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

11

PPRMicke skrev:
oboymannen skrev:
Bajen skrev:

Dunlops hjulinstälnins maskin du far efter
Som någon annan sa man kan göra det skälv om man är lite fyndig
Som vi stälde hjulen med på stcc bilarna var 4a pallbockar två linor (murarsnöre) och ett vatten pass (digitalt)
och ett måttband på 3m
På dom bilarna stälde vi in alla vinklar på minut grader (1grad = 60min)
om du bara vet vad måtten är så brukar man kunna fixa till det  ICQ/ab
//// Micke

Verkar ju vettigt men jag måste nog nästan se någon göra de för att förstå riktigt hur de går till. de får väl bli en vända till pekkas. Tack för alla svar!

Hemmasmide is the shit!

12

Tills jag ställde hjulen första gången trodde jag också maskiner och speciella riggar var nödvändiga, men snöre och måttband tar dig långt... Prova den metoden innan du köper nåt att ställa ferarribilar med...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)