1 Senaste redigerad av GB (2012-07-23 21:02:40)

höj, har 6,5 volt i batteriet och när jag vrider på nyckeln går det ner på 3 volt och startmotorn antingen klickar eller knorrar... kan det vara batteriet eller ska man skruva av startmotorn och kolla den?

2

Jag tror på batterifel.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Jag tror på batterifel.

Ja det trodde Silverbug med, ville kolla lite fler bud innan man köper ett nytt batteri  Default/hmm

4

Försök och låna ett batteri och prova. Grabbens bubbla betedde sig nåt liknande och det var batteriet.

5

rs68 skrev:

Försök och låna ett batteri och prova. Grabbens bubbla betedde sig nåt liknande och det var batteriet.

La ut en köpes/lånes annons igår, vet inte om det är så många som kör 6 volt häromkring  Default/hmm

6

Min bubbla va extremt trött på starten när jag köpte den, provade ett 6v batteri och två 12v, gick runt ett halvt varv typ. Gjorde rent alla kontaktpunkter på starten, en ny extra jordfläta mellan låda och chassi å en ny fläta vid batteriet. Voila ICQ/ab

7

TheEfterbliven skrev:

Min bubbla va extremt trött på starten när jag köpte den, provade ett 6v batteri och två 12v, gick runt ett halvt varv typ. Gjorde rent alla kontaktpunkter på starten, en ny extra jordfläta mellan låda och chassi å en ny fläta vid batteriet. Voila ICQ/ab

Har gjort rent flatstiftet på starten och båda flätorna byttes för några år sen, grejen att den går ner till 3 volt när man vrider på nyckeln ska vara för lite har jag förstått

8

Ahaa ok. Åk till Biltema å köp ett nytt batteri, lämna tillbaks om det inte va batteriet det va fel på och säg att det inte passade ICQ/ab

9

TheEfterbliven skrev:

Ahaa ok. Åk till Biltema å köp ett nytt batteri, lämna tillbaks om det inte va batteriet det va fel på och säg att det inte passade ICQ/ab

hehe, drar förbi batterigurun här i stan strax så får han kolla på batteriet först  ICQ/ab

10

"Batteri-Bengt" kollade på batteriet och trots att det var fulladdat så låg det på 113A istället för 450 som det borde enligt Bengt så det blir att handla ett nytt  ICQ/an  men det är nästan bara värt det att se den så gott som blinda gubben in action bolla med batterier och batterisyra  ICQ/ag