1

Mina vindrutetorkare fick jag lite liv i ikväll efter lite svordomar och lagom stor skiftnyckel att slå på motorn med. Men den går jättetrögt i motorn när torkarna ska upp. Så det är väl motorn som är dålig efter sina 17 år stillastående.
Men hur i h-vete byter man den? Det är ju inte att tala om hur trång det är...

Jonas

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

2

Man lossar hela instrumentbrädan.
Det går faktiskt otroligt lätt även fast det verkar svårt.
Ta det lungt och lossa alla skruv och dra loss värmehandtagen, det går på 10 minuter att lossa instrumentbrädan, sen lossar du hela torkararrangemanget och byter/reparerar motorn.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

Är det annorlunda på nyare bay? På min 74 gick det att komma åt underifrån.

4

Jag var lat/ovig, så jag tog bort brädan ICQ/ag  ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Är det inte så att länkaget kärvar då? själv skulle jag nog prova med smöj först ICQ/ab

6

Hmm, får kolla lite noggrannare imorgon då Default/smile

ma-rkus skrev:

Är det inte så att länkaget kärvar då? själv skulle jag nog prova med smöj först ICQ/ab

Näe de e elmotorn, lossade två skruv på motorn som jag kom åt så att statorn glappade lite, och då fungerar den ibland. Så de e väl lagren som e tvärslut i motorn... Rosthålen vid rutlisten kan ha gjort sitt till att det kommit in vatten eller något ICQ/ad

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach